חוק הגיוס

בגלל בג"ץ: כינוס המועצת החסידית - נדחה

כינוס מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל', שהיה אמור להתקיים מחר (רביעי) - נדחה וזאת בשל עיכוב המדינה בהגשת הבקשה לבג"ץ להארכת המועד לתיקון החוק (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
העצרת נגד חוק הגיוס בלייקווד, אמש (באדיבות המצלם)

כינוס מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל', שהיה אמור להתקיים מחר (רביעי), נדחה, כך נודע ל"כיכר השבת". הסיבה: עיכוב המדינה בהגשת הבקשה לבג"ץ להארכת המועד לתיקון החוק.

המדינה התעכבה בהגשת הבקשה לבג"ץ להארכת תוקפו של החוק הקיים עד לאפריל 2019, ואמורה להגיש את הבקשה רק היום, כך שאם הבקשה תתקבל, ההצבעה על החוק החדש תתקיים רק במהלך מושב הקיץ או לאחר הבחירות לכנסת.

כפי שדווח, המועצת החסידית היתה אמורה להתכנס מחר ולהכריע בשאלת התמיכה בחוק הקיים, התיקונים הנדרשים ובשאלה האם לפרוש במידה והחוק שגובש על-ידי משרד הביטחון יאושר כמות שהוא.

ברקע, נשמעו קולות מצד דגל התורה וש"ס לאפשר לחוק לעבור בתמיכת 'ישראל ביתנו', ככתבו וכלשונו ולתקן את הדרוש תיקון אחרי הבחירות, וזאת במטרה שלא יהיה מצב שלא יהיה חוק בכלל.

בתחילה הוחלט לבקש מבג"צ להעניק הארכה של חודש, בפועל שרת המשפטים איילת שקד אמרה הבוקר כי הבקשה תוגש היום והיא תכלול בקשה להארכה עד אפריל 2019.

בעקבות התעכבות הפנייה לבג"צ, ביקש אחד מגדולי האדמו"רים בירושלים לדחות את ישיבת מועצת גדולי התורה עד לאחר הכרעת בג"ץ, מאחר ואם ההחלטה תהיה לאפשר את הדחייה עד לתום הקדנציה הרי שאין צורך לכנס את ישיבת המועצת.

הבקשה התקבלה וכינוס המועצת שנקבע למחר בשעה 17:00 נדחה למועד לא ידוע.

בתוך כך, אמש (שני) נערכה בלייקווד עצרת נגד חוק הגיוס, בהשתתפות האדמו"ר מסאסוב שתקף את החוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר