4 שנים לטבח בהר-נוף

האלמנה משחזרת: "הבטתי בבעלי וחשבתי"

ריסה רוטמן, אלמנתו של ר' חיים יחיאל רוטמן, שנמנה על קורבנות הטבח האכזרי בבית הכנסת 'קהילת בני תורה' בהר נוף, סיפרה בטורונטו מניין שואבים תעצומות נפש (אקטואליה)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
ר' חיים יחיאל רוטמן ובתו (באדיבות המצלם)

מעט יותר מ-4 שנים מאז הפיגוע בבית הכנסת 'קהילת בני תורה' בשכונת הר-נוף שבירושלים, ריסה רוטמן, אחת האלמנות מהטבח, משתפת ברגשותיה מאז נרצח בעלה בידי המחבלים באמצע תפילת שחרית.

כזכור, המחבל שפך את דמם של ארבעה קדושים בזמן תפילת שחרית, כשהם עטופים בטלית ותפילין. אחד מהם, ר' חיים יחיאל רוטמן הי"ד, היה שרוי בתרדמת למשך כשנה ואז נפטר מפצעיו.

ריסה רוטמן, אלמנתו, שבה בימים האחרונים לביקור בטורונטו שם גדלה. בכינוסים שנערכו בבתי כנסת בעיר, נשאה האלמנה דברים.

לדבריה, "איש לא חשב שמשהו כזה יכול לקרות בהר נוף. הר נוף היא במערב ירושלים, הרחק מהשכונות הערביות".

ריסה כתבה את הספר 'טרור ואמונה' על תקופת האשפוז של בעלה, ספר שיצא לאור בשנה שעברה. לדבריה, "אמונה פירושה להאמין שהכל מהקב"ה. ביטחון הוא האופן בו אנו מיישמים זאת בחיינו. תקווה - פירושה שה' יכול לעשות הכל".

"בזמן שאחרי האסון חייתי בהכחשה", שיתפה האלמנה. "בסופו של דבר הבנתי שזה המקום בו אנו נמצאים כעת. אני קוראת לזה הדרגה הפשוטה ביותר של אמונה. כאן אני אמורה להיות, זו מטרת חיי כעת. זו היתה קבלה של המצב".

רוטמן הפתיעה: "כשבעלי נפטר לאחר שנת התרדמת, שבת בדיוק נכנסה והיא היתה שלווה. הבטתי בו לאחר השנה הארוכה והקשה הזו, וחשבתי לעצמי: 'מעכשיו הוא לא צריך להתמודד יותר'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר