"אל תתחילו עם התורה"

הגר"א פלדמן: חוק הגיוס - איום אמיתי על כל יהודי

הגאון רבי אהרן פלדמן שיגר מכתב לעצרת הגיוס בלייקווד, בו טען כי אין קשר למחלוקת בין דגל התורה ל'פלג' והודיע לממשלת ישראל כי אם החוק יעבור - "נתנגד בכל דרך" (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הגר"א פלדמן. ארכיון (צילום: 'מטה אבוטבול')

הגאון רבי אהרן פלדמן, ראש ישיבת 'נר ישראל' בבולטימור וחבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בארה"ב, כתב מכתב חריף בנושא חוק הגיוס, לאחר שהיה צפוי להשתתף בעצרת בלייקווד נגד החוק, אך מאחר והעצרת נדחתה והוא טס לישראל לחתונת נכדו, ראש הישיבה כתב את המכתב שהוקרא בעצרת.

"כיכר השבת" מגיש את המכתב המלא:

"אף על פי שהתכוונתי לדבר ביום חמישי בערב, איני יכול להשתתף הערב כי אני נמצא עכשיו בירושלים, לחתונה של נכדי. העצרת הזאת היא לתפילה לרחמי שמים עלינו, על החוק הממשמש ובא לגבי גיוס של בחורי ישיבה לצבא הישראלי.

"אחד מחברי המועצת ביקש שלא ניכנס למחלוקת בין דגל התורה לעץ, שבו כל צד מאמין כי דרכו להתמודד עם הבעיה היא הטובה ביותר. לא משנה אם צד אחד הוא צודק, כמו שהרמב"ן כותב, מותר לערער אפילו על רוב הסנהדרין ולכן כל צד פועל כדי להחזיק את הדעה שלו.

"אבל כל צד הזה צריך לכבד את הזכות הזאת להביע דעה, יש לדעת כי זהו המקרה הראשון בהיסטוריה של ישראל, שחוק עומד לעבור, שאם לא יתקיימו התנאים הללו, תנאים לא קלים, יהיה חייב כל בן 18 להתגייס לצבא. במילים אחרות, החוק שעומד לעבור, עומד להרוס ולחתוך את קיומם של הישיבות בארץ.

"איום זה הוא איום שאין לו שום קשר עם מחלוקת. זהו אפוא איום אמיתי לכל יהודי. הצד שמאפשר לחוק לעבור, סבור כי האלטרנטיבה, על מנת לכפות את כל בחורי הישיבות גיוס, גרועה יותר, וזה מה שיקרה אם החוק לא יעבור, אבל זה לא עושה את זה פחות גזירה, לכן זה חיוב על כל גבר אישה וילד לעשות הכל שלא יעבור.

"אנו מבקשים מממשלת ישראל, אנו מתחננים בפניכם, אל תתעסקו בשום אופן בעולם התורה. שרדנו כאומה כי היה לנו תורה לאורך הדורות. עם החוק הזה, אתם מאיימים על קיומו של העם היהודי. יתר על כן, כל אומה שניסתה לחסל את התורה מן העם היהודי לא שרדה.

"אנו מבקשים ממכם, לטובתכם, החיים בישראל תלויים בכך, אל תתחילו עם התורה בעולם. כמו כן, אנו רוצים שתדעו, כי אם המצב יגיע למעשה, שאותה טיוטה תעבור, נצטרך להתנגד לך בתוקף, בכל דרך אפשרית".

את מכתבו מסיים הגר"א פלדמן בתפילות לפריחת התורה בעם ישראל וחזרת כל היהודים לתורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר