"אהב כל תלמיד"

אבל בעולם התורה: הגאון רבי אברהם חיים לוין זצ"ל

חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת טלז בשיקגו, הגאון רבי אברהם חיים לוין, נפטר לפני זמן קצר והוא בן 86, כשהוא מותיר אחריו אלפי תלמידים אותם העמיד בישיבתו (דיין האמת)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הגרא"ח לוין זצ"ל (באדיבות המצלם)

הגאון רבי אברהם חיים לוין, חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת טלז בשיקגו, נפטר הבוקר (רביעי), שעון ארה"ב, והוא בן 86.

הגרא"ח זצ"ל, חניך תנועת המוסר טלז, שאביו גדל על ברכי תנועת קעלם, הרביץ תורה לאלפי תלמידיו בישיבת טלז אותה הקים ובראשה עמד במשך עשרות שנים, בעיר שיקגו.

היה ממתווי דרכה של יהדות ארה"ב, כשרבים בעבר המתינו בשקיקה למוצא פיו בכל הסוגיות הציבוריות שעלו על שולחנה של מועצת גדולי התורה, אליה צורף אחר כבוד.

המנוח זצ"ל, הותיר אחריו את רעייתו, נכדת 'המשגיח' מרן הגה"צ רבי יחזקאל לוינשטיין זצוק"ל, ואת תלמידיו הרבים.

אחד מתלמידיו הקרובים הוא הרב יעקב דב בלייך, רבה הראשי של אוקראינה וסגן נשיא ועידת רבני אירופה, שלמד בישיבה בבחרותו. בשיחה עם 'כיכר השבת' מבקש הרב בלייך למסור דברי פרידה והספד על רבו האהוב.

הרב בלייך (צילום: באדיבות המצלם)

"אהבתי אותו בכל ליבי", מספר הרב הראשי. לדבריו, הגרא"ח היה "סמל לכל תלמידיו, בטל לגמרי למורו ורבו הרב אליהו מאיר בלאך זצוק"ל. הוא גדל בארה"ב, ולא התבייש להגיד ברבים שגם מישהו שנולד בארה"ב לפני עידן של תלמודי התורה והישיבות, יכול לגדול להיות ראש ישיבה".

"הוא אהב כל תלמיד. הוא היה יהודי תמים, עם תמימות של פעם. בכלל, הוא היה סמל של טלז. מסודר, וגם תבע סדר מתלמידיו. העמיד תלמידים רבים, רבים מהם רבנים וראשי ישיבות משרתים בקודש".

"אוי, מי יתן לנו תמורתו!", מסיים הרב בלייך.

מסע ההלוויה יתחיל בשעה 16.00 (שעון ארה"ב) בהיכל הישיבה בשיקגו, והארון יצא מחר (חמישי) לקבורה בישראל. יתכן שבנמל התעופה בניו יורק תיערך הלוויה נוספת לפני הטסת הארון.

מודעת האבל (צילום: באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר