צפו בנאום

אייכלר: לפיד, תפסיק את האנטישמיות נגדנו

סגן יו"ר הכנסת ח"כ ישראל אייכלר תקף אמש את יו"ר 'יש עתיד' בעקבות דבריו שהחרדים יקבלו כסף מתחת השולחן במסגרת חוק הגיוס: "אין שום היתר להתבטא בביטויים אנטישמיים נגד יהודיים" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: Uri Lenz/FLASH90)

על רקע חקיקת חוק הגיוס, חוזר - כהרגלו - יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד לתקוף את ההנהגה החרדית. ח"כ ישראל אייכלר תקף אמש (רביעי) את הח"כ החילוני וביקש ממנו להפסיק עם האנטישמיות נגד הציבור החרדי.

בנאום במליאת הכנסת אמר אייכלר: "אומנם יש פה בכנסת ויכוחים תהומיים בין אנשים, בין השקפות ובין זרמים. אך אין שום היתר להתבטא בביטויים אנטישמיים נגד יהודיים".

ח"כ אייכלר סיפר: "השבוע שמעתי פעם אחר פעם מפי ח"כ יאיר לפיד את הביטוי 'החרדים יקבלו כסף מתחת לשולחן'. רבותיי, זהו ביטוי אנטישמי. אתה יכול להגיד שאתה לא רוצה לתת כסף לישיבות, מישהו אחר יאמר שהוא לא רוצה לתת כסף לאוניברסיטאות, לבזבוזים שיש שם, אבל הביטוי השיילוקי הזה על הכסף מתחת לשולחן נאמר, לא פעם אחת.

אייכלר הזכיר לנוכחים במליאה כי טומי לפיד ואמו הגיעו מהונגריה לשווייץ ברכבת קסטנר: "מי שקיבל אותם היו יהודים חרדים. וכשעלו הפליטים לארץ, בני היישוב הישן והחדש קלטו אותם ומקבלים עד היום, את העולים באהבה. אתם לא נותנים לנו יותר משאנחנו הענקנו לכם ונותנים לכם היום".

אייכלר סיים בדרישה: "לומר על יהודים כאלה ש"החרדים יקבלו כסף מתחת השולחן" זה ביטוי שאי אפשר להשלים איתו בשום אופן. הוויכוח יימשך. בחירות יהיו. אבל אנו דורשים מכולם שלא להשתמש בביטויים אנטישמיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר