"די, נמאס!"

הפגנה - כן, פקקים - לא // הרב ישראל גליס

מותר וחשוב לאפשר לכל תושב בירושלים להפגין על כל נושא שלא יהיה, להפגין - אמרנו, אבל לא לסתום את העיר! הרב ישראל גליס בטור מיוחד בעקבות הפגנת 'הפלג' בי-ם (דעות)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
הפגנת 'הפלג', אמש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"די, נמאס!".

זו היתה אמש התגובה של הרבה ירושלמים מכל החוגים והעדות. שוב ירושלים פקוקה, חתן וכלה לא יכולים להגיע לחופה, אברכים לא יכולים לחזור הביתה, אנשים צריכים להגיע אל מחוז חפצם, בין השאר לבתי חולים, לבנק ולמשרד עו"ד שמחכה להם.

אבל מישהו החליט שבגלל בחור סרבן שלא התייצב בלשכת גיוס, ויש כאלו שאומרים שהוא מאנשי מטה ברקוביץ - זוכרים?! זה שרצה להיות ראש העיר של החילונים ושל אנשי הפלג - אנשים, נשים וטף ישבו מבוהלים ברכבת הקלה ולא הבינו מה קרה עכשיו, מי סותם עכשיו את ירושלים?!

אז הנה, התשובה הברורה. מותר וחשוב לאפשר לכל תושב בירושלים להפגין על כל נושא שלא יהיה, להפגין - אמרנו, אבל לא לסתום את העיר! אין אף רב שפסק שצריך לגרום נזק לאלפי ירושלמים, שלפעמים גובל בפיקוח נפש.

יש למפגינים רבנים שפוסקים להם שהם צריכים להפגין, ומשטרת ירושלים יודעת כבר משעות הצהריים שיש הפגנה, ורק אחרי מספר מעצרים של מפגינים - שמשתחררים אחרי שעה, ואולי קצת מי בואש, מסתיימת ההפגנה.

בימיו של מפקד משטרת ירושלים, זה שרוצה להיות מפכ"ל, היו הכי הרבה חסימות בירושלים, והוא לא הצליח להשתלט עליהם. לכאורה היה נראה שהוא מתואם עם המפגינים. צריך שחברי הכנסת החרדים יבקשו חקירה, מה הקשר בין המפקד צ'יקו משה אדרי לבין ראשי המפגינים.

היום, יש לנו שישה חברי מועצת עיר מ'דגל התורה', מההשקפה הנכונה, ועוד 5 חברי עירייה מטעם ש"ס, ועוד שלושה חסידים - שהם רוב בניהול העיר הזאת, הם צריכים לדרוש ממשטרת הבירה לדאוג לכך שהמפגינים יפגינו אבל לא ישבשו את החיים לעשרות אלפי ירושלמים שלא חטאו ואינם אשמים במעצר.

למשל, להציב גדרות בקטע המחבר בין רחוב שרי ישראל והטורים, ובכך לאפשר למפגינים להפגין כדת וכדין, אבל לא לזלוג למרכז רחוב יפו, כמו כן ההפגנה זמנה שעה - ואחר כך הציבור מתפזר.

אם חברי הכנסת החרדים לא יעשו כלום וגם חברי מועצת העיר לא יעשו משהו לחרפה הזאת, תוקם ועדת חקירה על הפשלות של משטרת ירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר