"חילוני? אין דבר כזה!"

מה חיפשו 20 מפקדי בתי סוהר בשכונה החרדית?

תושבי רחוב מנחת יצחק בירושלים שפשפו עיניהם כאשר נתקלו בעשרים מפקדי בתי סוהר בשכונה. ל'כיכר השבת' נודע כי המפקדים הגיעו במיוחד כדי להכיר את הציבור החרדי (ארץ)

המפקדים אצל הגרב"צ קוק (באדיבות המצלם)

תושבי רחוב מנחת יצחק בירושלים שפשפו עיניהם כאשר למעלה מעשרים מפקדי בתי סוהר, לבושים במדי השב"ס וחמושים בנשק, ירדו מרכב גדול בעל חלונות כהים ונכנסו לבניין מגורים בשכונה החרדית.

מתברר כי במסגרת השתלמות של מפקדי בתי הסוהר, ביקשו מפקדי בתי הכלא מכל רחבי הארץ להכיר את הנהגת הציבור החרדי. הם עלו לירושלים לשמוע שיעור בביתו של הפוסק הגאון רבי בן ציון הכהן קוק, ראש בית הוראה הכללי ירושלים.

לאחר השיעור העלו המפקדים שורה של שאלות בהלכה, באמונה ובהתמודדות עם האסירים שומרי המצוות בבתי הכלא.

בין היתר שאלו המפקדים לגבי הקוטביות הקיימת במדינה בין חרדים, דתיים וחילונים. הרב קוק הפתיע אותם ואמר: "חילוני? אין דבר כזה!".

הגרב"צ קוק תיבל את הדברים בסיפור מרתק על אביו, הגאון רבי שלמה הכהן קוק זצ"ל, הרב הראשי של רחובות. "בתקופה הסוערת טרם קום המדינה, צעירים רבים התנדבו בירושלים לעצור את הפורעים שניסו לחדור מהכפרים הערבים. כתלמיד בישיבת חברון, אבא התנדב להגנה. היות והתחמושת שלנו היתה דלילה מול הערבים, הם קיבלו הוראה לחסוך בנשק. יום אחד, כשהיתה הרעשה כבדה, ישבו המתנדבים ב'שוחה' (חפירה) ליד שכונת סנהדריה, להמתין עד יעבור זעם. אבא החל לומר פרקי תהילים. קיבוצניק בן גילו שישב לצידו, אמר לו: 'אל תעשה לי רעש, תגיד את התפילות שלך בשקט'. רגע אחרי, נפל פגז וכל השוחה התמלאה בחול ואבק, ואבא רואה את הקיבוצניק מסתכל על השפתיים שלו ואומר: 'תגיד בקול, אני רוצה להתפלל איתך, אני רואה שזה מה ששומר עלינו'".

"אבא זצ"ל היה נוהג לומר: חילוני? אין דבר כזה. לכל אחד יש ניצוץ יהודי. הוא רק צריך את הפגז שינער אותו ואז הניצוץ הפנימי שלו יידלק", סיכם הרב קוק.

אחד המפקדים הגיב: "כבוד הרב הצליח 'לנער' אותנו..."

בסיום הביקור בירכם ראש בית ההוראה: "שתזכו לראות את הטוב בכל אסיר ותהיה לכם כמה שפחות עבודה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר