בעקבות הצעת הנשיאה דליה דורנר:

"כיכר השבת" הגיש תלונה למועצת העיתונות נגד גזית

בעקבות הצעתה של נשיאת מועצת העיתונות להגיש תלונה נגד גבי גזית, הגיש "כיכר השבת" תלונה דחופה למועצת העיתונות, באמצעות עורך-הדין חגי אדורם. "תוכן דבריו הארסיים, מזכירות דרכי, ותכני, תעמולה מתקופה אפילה בהיסטוריה האנושית מהז´אנר של "דר-שטירמר", נכתב במכתב. המסמך (בכיכר, עיתונות)

מנחם כץ | כיכר השבת |

מערכת "כיכר השבת", באמצעות עורך-הדין חגי אדורם, הגישה בצהריים (רביעי) תלונה דחופה למועצת העיתונות הישראלית - נגד שדרן תחנת הרדיו 103 גבי גזית, בעקבות דברים חמורים וחסרי-תקדים שאמר הבוקר (רביעי) נגד הציבור החרדי.

דבריו של גזית, שכינה את הציבור החרדי, "העלוקות, התולעים האלה", פורסמו הבוקר ב"כיכר השבת" ועוררו פולמוס ציבורי סוער.

גזית אמר בין-היתר: "מתי נבין שצריך לכלוא אותם בשכונותיהם, לנתק אותם מצינור החמצן של הקידמה, להותיר אותם לבד בעליבותם ובשנאתם. תפסיקו לנקות להם את הרחובות, כבו להם את החשמל, נתקו להם את המים. הבה נוותר על המיסים שהם משלמים, ובדרך-כלל הם אינם משלמים".

בעקבות ההתבטאויות החמורות, העניקה השופטת (בדימוס) הגב' דליה דורנר, המשמשת כנשיאת מועצת העיתונות, ראיון מיוחד ל"כיכר השבת", בו הציעה למערכת להגיש תלונה נגד גזית.

"תעשו טובה לעם-ישראל אם תגישו תלונה למועצת העיתונות נגד השדרן", הציעה.

עוד אמרה: "לקרוא לציבור שלם עלוקות? מדובר באמירה מאוד לא-תקינה ובלשון לא-ראויה. לאימרות האלה יש משקל גדול".

עורך-הדין אדורם כותב המכתב התלונה: "תוכן דבריו הארסיים של מר גזית תוך שימוש בביטויים - 'עלוקות', 'תולעים', 'אמונות חשוכות פרימיטביות שטופות שנאה', 'פרזיטים מהסוג הגרוע ביותר', מזכירות דרכי, ותכני, תעמולה מתקופה אפילה בהיסטוריה האנושית מהז'אנר של "דר– שטירמר".

עורך-הדין אדורם, מפרט אחת לאחד את העבירות האתיות החמורות שעבר גזית, כשהשתלח בצורה ארסית בציבור החרדי.

"דבריו של מר גזית מהווים פרסום לשון הרע כמשמעם בחוק איסור לשון הרע, התשכ"ה 1965 (לשון הרע היא דבר שפרסומו עלול להשפיל אדם בעיני הבריות, או לעשותו מטרה לשנאה, לבוז או ללעג מצידם, לבזות אדם בשל מעשים, התנהגות או תכונות המיוחסים לו (ע"ע - 'פרזיטים מהסוג הגרוע ביותר') לבזות אדם בשל גזעו, מוצאו דתו, מקום מגוריו, מינו, נטייתו המינית, או מוגבלותו) וככזה - בלית ברירה יינקטו הצעדים המתחייבים על פי חוק במטרה להגן על שמם של מאות אלפי הנפגעים מפרסום דברי הבלע הנ"ל".

במקביל לתלונה זו, הצהיר חבר-הכנסת ויו"ר וועדת הכספים הרב משה גפני, כי גם הוא יגיש תלונה דחופה למועצת העיתונות, נגד השדרן המסית.

"כיכר השבת" ימשיך לעקוב ולדווח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר