המחלוקת בבית שמש

פרסום ראשון: זה מכתב ההתחייבות של אבוטבול להתפטר

משה אבוטבול הבטיח להתפטר מתפקידו לטובת נציג שלומי אמונים, הגיש מכתב התפטרות וחזר בו. כעת 'כיכר השבת' חושף את מכתב ההתחייבות של אבוטבול - בכתב ידו - להתפטר (חדשות, חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
משה אבוטבול (צילום: יעקב לדרמן - פלאש 90)

המחלוקת בעיר בית שמש בין הסיעות החרדיות נמשכת במלוא עוזה. כעת, לאחר החלטתו של משה אבוטבול, ראש העיר היוצא, שלא להתפטר - למרות התחייבותו, "כיכר השבת" חושף את מכתב ההתחייבות של אבוטבול, שנכתב בכתב ידו.

היה זה ליל הגשת הרשימות, חול המועד סוכות תשע"ט, משה אבוטבול מגלה כי רשימתו נפסלה בגלל טעות טכנית בחתימות, הדרמה בחדר הגשת הרשימות הביאה לכך שנציגי 'דגל התורה' החלו לדון מי מטעמם יתמודד לראשות העיר אלא שאז מי שטרף את הקלפים היה שמעון גולדברג, מ'שלומי אמונים', שהציע להציב את אבוטבול בראש רשימת 'יהדות התורה' במטרה שיוכל להתמודד לראשות העיר כמתוכנן.

המהלך שהציע גולדברג הביא לחשש ב'שלומי אמונים' כי כניסתו של אבוטבול תהיה על חשבון אחד החברים ברשימת יהדות התורה. בעקבות כך נערכה שיחה עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ולאחריה הודיע משה אבוטבול על פתרון - לפיו, במידה ונחמן פרנקל, נציג ברסלב מטעם 'שלומי אמונים', לא ייבחר למועצת העיר, הרי שכל חברי רשימת ש"ס יתפטרו מהרשימה ופרנקל יכנס מטעם ש"ס למועצת עיריית בית שמש. בנוסף, במידה ואבוטבול לא יבחר, הרי שהוא עצמו יתפטר ממועצת העיר ונציג שלומי אמונים יכנס תחתיו.

מכתב ההתחייבות של אבוטבול

את ההבטחה הזו משה אבוטבול לא חשב להפר, הוא הצהיר בכל במה אפשרית כי בישיבת העירייה הראשונה בראשות עליזה בלוך הוא יתפטר מתפקידו ורמז כי הוא פורש מן החיים המוניציפליים.

כעת חושף 'כיכר השבת' את המסמך בכתב ידו של משה אבוטבול בו הוא מתחייב שהוא וכל חברי ש"ס יתפטרו מן הרשימה במידה ונחמן פרנקל לא יבחר לעירייה, כתוצאה מהצבתו של אבוטבול בראש הרשימה.

במכתב, שנכתב בכתב ידו של אבוטבול ורואה אור בפרסום ראשון ב'כיכר השבת', כותב משה אבוטבול: "י"ט תשרי תשע"ט. לאחר שיחה עם הרב אריה דרעי הובטח כי במידה ופרנקל לא ייבחר למועצת העיר כל חברי סיעת ש"ס יתפטרו והוא ישובץ לרשימה כך שיוכל לכהן כחבר מועצת עיר מטעם ש"ס בתשע"ט, כך שהבטחה זו תייתר את ההתחייבות לגבי המועצה הדתית, משה אבוטבול".

מהמסמך עולה כי בתחילה התחייב אבוטבול, בתמורה להצבתו בראש הרשימה, למסור את המועצה הדתית לידי יהדות התורה, אך לבסוף הסכים לחתום על ההתחייבות להתפטר כדי שיהדות התורה לא תפסיד מכך שהוענקה לו האפשרות להתמודד. לסיכום, כפי שעולה מן המכתב, היה שותף בשיחה טלפונית יו"ר ש"ס אריה דרעי.

ביממה האחרונה שלח אבוטבול מכתב התפטרות למנכ"ל העירייה, אלא שבימים האחרונים, מאז נודע לחברי ש"ס ודגל התורה כי אגודת ישראל חתמו הסכם לכניסה לקואליציית עליזה בלוך, החליטו בדגל התורה וש"ס לטרפד זאת, בין היתר באמצעות השארת אגודת ישראל עם שלושה נציגים בלבד, כאשר אבוטבול יפר את הבטחתו להתפטר ויישאר במועצה על חשבון אגודת ישראל.

ואכן, בתוך זמן קצר, חזר בו אבוטבול מההתפטרות ושיגר מכתב למנכ"ל העירייה הוא הוא מודיע כי הוא מושך את התפטרותו, כשהוא מנצל את העובדה שלא עברו 48 שעות מהמכתב הראשון וכך ההתפטרות לא נכנסה לתוקף.

במכתב ההתפטרות ששיגר למנכ"ל העירייה עו"ד מתי חותה, כתב אבוטבול: "הנני בשורות אלו להודיע על התפטרותי מחברות המועצה בעיריית בית שמש. כפי שציינתי זאת בעבר שעם כינוס המליאה הראשונה אתפטר מחברותי למען החבר הבא הנכנס ה"ה אברהם נחמן פרנקל הי"ו.

"אני מאחל מקרב ליבי הצלחה מרובה לראש העיר הנבחרת הגב' דר' עליזה בלוך הי"ו ולכל חברי המועצה שנבחרו החדשים והישנים יהי רצון שהקב"ה ישרה שכינה במעשי ידיהם ושיפעלו רבות ונצורות למען עירנו היקרה בית שמש. אשמח לשרת את העיר בכל עת ובכל תפקיד שאשמש בעתיד בעז"ה. בהצלחה רבה וחנוכה שמח, משה אבוטבול".

במכתב בו חזר בו מההתפטרות, כתב אבוטבול למנכ"ל העירייה: "אבקש למשוך את מכתב התפטרותי ממועצת העיר שנשלח אתמול בלילה, וראה מכתבי כמבוטל, משה אבוטבול".

ההסבר שנתן משה אבוטבול להפרת ההסכם הוא הוראה מפורשת שקיבל ממרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שלא להתפטר מאחר ומדובר בהתחייבות שניתנה בטעות.

גורם ב'אגודת ישראל' אומר ל'כיכר השבת' כי "משעשע לראות את אלו שדגלו בצורך לקיים הסכמים, בוגדים בהסכמים ברורים כאשר האינטרס אומר שצריך להפר הסכמים, בפועל המזימה לא תצליח, אגודת ישראל מאוחדת סביב מועצת גדולי התורה והחסידות, ועסקנים קטנים לא יצליחו במאבק מול גדולי ישראל".

תגובת משה אבוטבול לא התקבלה עד לשעת פרסום הידיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר