נת"ע באיום חדש

אולטימטום: תנו לעבוד בשבת או שהרכבת לא תעבור בב"ב

חברת נת"ע מאיימת על עיריית בני ברק כי במידה ולא יאפשרו לה לעבוד בשבת הרי שהרכבת הקלה לא תעבור בעיר החרדית: "אם תדחו את בקשתנו, נתאים את התוואי כך שלא יעבור בעיר" (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ההפגנה בבני ברק כנגד חילול השבת (צילום: רוי אלימה, פלאש 90)

התפתחות דרמטית בפרשת עבודות הרכבת: חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) מאיימת כי הרכבת הקלה לא תעבור בבני ברק במידה ולא יאפשרו לחברה לעבוד בשבת.

על פי חשיפה בחברת החדשות הערב (שני), נת"ע שיגרה איום לעיריית בני ברק המעכבת את העבודה בשבת. לפי האיום, אם העירייה תמשיך להילחם ולא תאפשר לחברה לעבוד בשבת כדי לקדם את הרכבת התחתית, בני ברק לא תיכלל במסלול הרכבת.

יהודה בר-און, מנכ"ל נת"ע, פנה היום לראש עיריית בני ברק לגבי פרויקט בניית רכבת תחתית בכל גוש דן. במכתב כותב בר-און: "לקראת השלמת השלב התכנוני וכהפקת לקחים מביצוע הקו האדום, אנו מבקשים מראש את הסכמתכם לביצוע עבודות לכריית מנהרות המטרו (רכבת תחתית) באופן רציף, שבעה ימים בשבוע".

בר-און מוסיף כי "בשלב זה של התכנון ניתן לבצע שינויים", אך מאיים: "אם תדחו את בקשתנו, נתאים את התוואי כך שלא יעבור בשטח העיר".

"נת"ע מכבדת את רגשות התושבים ואינה מתכוונת להפריע לקדושת השבת בעיר. אין בכוונתנו לבצע עבודות בשבת, זולת אלה החיוניות לשמירת בטיחות התושבים. כפי שהוסבר פעמים רבות, עצירת מכונות כרייה מסכנת את יציבות הקרקע ולכן האחריות מחייבת עבודה רציפה מתחת לפני הקרקע", נכתב.

עם זאת מודה המנכ"ל כי ההחלטה על העבודות בשבת לא היתה ברורה מאליה: "לו ידעה העירייה מראש שביצוע הפרויקט כרוך בעבודה בשבת, לא הייתה מסכימה כלל למעבר רכבת קלה בשטחה".

כזכור, עיריית בני ברק ארגנה הפגנה נגד חילולי השבת במקום, אך מאז המשיכו עובדי נת"ע בעבודות כשהם מפעילים כלים כבדים אף מעל לקרקע.

בביטאון "המודיע" נכתב לפני מספר שבועות על חילולי שבת שנקטעו לאחר שפעילי שבת הביעו מחאה במקום.

"ראש עיריית בני ברק, הרב חנוך זייברט, הביע כאב על העבודות שנעשו בשבת קודש, בעיר השבת בני ברק", נכתב בביטאון. "הוא אומר כי החברה המבצעת, שמכבר מפרה את ההתחייבויות, שניתנו לעיריית בני ברק וגם על ידי הממשלה, ומחללת שבת - ניסתה כנראה לנצל את הימים שאחרי הבחירות לעירייה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר