בכיר 'דגל' בראיון

מונטג: ''שלומי אמונים' יתנו את הדין על ההתנהגות שלהם'

לאחר ישיבת העירייה אמש בבית שמש, בה מימשו לראשונה חברי יהדות התורה את הפיצול ביניהם, באופן הצבעותיהם, יוצא משה מונטג מ'דגל התורה' למתקפה נגד שותפיו לשעבר מ'אגודה' (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(תמונה: יעקב לדרמן, פלאש 90)

עם הפיכת הפילוג החרדי בבית שמש לעובדה מוגמרת, כאשר דגל התורה נכון לעכשיו באופוזיציה ואגודת ישראל בקואליציה, מתיישב בכיר 'דגל' משה מונטג, העומד בחזית המאבק מול ראש העירייה עליזה בלוך, לראיון קרבי בו הוא מצהיר: "אנחנו הולכים לאופוזיציה לוחמת", ומוצא את האשמים לדבריו בניצחון בלוך.

דקות לאחר ישיבת המועצה הראשונה אמש, בה בא לידי ביטוי מעשי ראשון הפיצול בתוך יהדות התורה, בין 'דגל' ל'אגודה', הסביר מונטג בראיון ל'כיכר השבת' את עמדתה של דגל התורה במאבק הנוכחי סביב הקמת הקואליציה בבית שמש.

עיקרי הראיון:

קואליציה או אופוזיציה: "ההליכה שלנו לאופוזיציה, היא ההישג הראשון שהשגנו; עד שהציבור החרדי לא יקבל את מה שמגיע לו, נהיה אופוזיציה לוחמת עד הסוף".

"ברגע שצרכי הדת בעיר יתקיימו לפי שביעות רצונם של הרבנים, זה יהיה ה'סיפתח' המרכזי לכניסה לקואליציה. בשאר הדברים נגיע להסדר; ראש העיר עדיין לא חילקה את הסגנים, יש הרבה עדיין מה לחלק".

חבירת 'אגודה' לעליזה בלוך: "בהסכם של 'אגודה' לא מעוגנים נושאי הדת. התייחסו לסטטוס קוו, אבל לא לנושאי המועצה הדתית. 'דגל' היא מפלגה אחראית, ומעניין אותה דברים ערכיים...", עוקץ מונטג.

וכאן מאשים בכיר 'דגל' את סיעת שלומי אמונים (שבאגודת ישראל): "אני יודע על שלומי אמונים שהיו להם סיכומים. שומעים את זה מאנשים שניהלו את המשא ומתן, מאנשי עליזה בלוך. לאורך כל ההתנהגות, אתה רואה מי מסתובב סביבה. הדברים ברורים ושקופים. הם יתנו את הדין על הדבר הזה".

אבוטבול, בישיבת המועצה אמש (צילום: אבי רבינא, כיכר השבת. תמונה: יעקב לדרמן, פלאש 90)

סאגת התפטרות אבוטבול: "בשלב זה הוא לא התפטר, כי קיבל הוראה ברורה של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, שאמר לו לא להתפטר. ברגע שיגיד לו להתפטר, הוא יעשה זאת בשמחה רבה".

יצוין, כי באגודת ישראל הגיבו בשיחה עם 'כיכר השבת' להאשמות, ואמרו כי "נתוני הקלפיות בעיר מצביעים באופן ברור שכל המצביעים של 'אגודת ישראל' יצאו והצביעו למשה אבוטבול לראשות העיר".

"יתירה מכך, ניתן לראות בוודאות באיזה שכונות לא הצביעו ולאלו מפלגות אותם תושבים משתייכים. מכל מקום, אין שחר לכך שדברים נסגרו לפני הבחירות", הוסיפו באגודת ישראל בתוגבה להאשמות 'דגל'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר