'מגן צפוני'

תיעוד לבנוני: מנהרת טרור נוספת נחשפה?

תמונות שמפיץ חיזבאללה בערוץ התקשורת שלו מראות פעילות רחבה של צה"ל סמוך למושב זרעית שמלמדת ככל הנראה על מנהרה נוספת שנחשפה על ידי ישראל (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
העבודות כפי שנראות מהצד הלבנוני (צילום: חיזבאללה)

מבצע 'מגן צפוני' נכנס ליומו השני ולמרות השתיקה של דובר צה"ל היום בצד הלבנוני מפיצים תמונות שמראות לכאורה פעולות הנדסיות של צה"ל סמוך לגבול לאיתור והשמדת מנהרות במקום נוסף מלבד המנהרה שנחשפה אתמול מול מטולה.

לפי אנשי החיזבאללה, התמונות צולמו היום (רביעי) מול הכפר ראמיה שבחלק המערבי של דרום לבנון, לא הרחק מהמושב זרעית. מטרת התיעוד שפורסם בערוץ ההסברה של חיזבאללה "אל עלאם אל חרבי אל מרכזי" להראות כי חיזבאללה ממשיך לעקוב אחר הפעולות.

המרחק הקצר בין ראמיה לזרעית

לפי ההודעה של ארגון הטרור שצורפה לתמונות, "צבא האויב הישראלי קידם הבוקר כלי עבודה ודחפורים, והחל בעבודות חפירה חדשות סמוך לגדר התיל שמול הכפר ראמיה, בחלק המערבי של דרום לבנון".

בינתיים בצה"ל מעריכים כי הפעילות תארך כמה שבועות במהלכן תישמר כוננות גבוהה באזור הצפון מחשש לתגובה של אנשי חיזבאללה. בינתיים הכוננות מסתמכת על כוחות קבע ללא גיוס מילואים רחב.

אמש פרסם דובר צה"ל תיעוד מרתק ממצלמה שהוכנסה לתוך המנהרה שנחשפה סמוך למטולה. "דקות לאחר תחילת המבצע, החדרנו, בפעולה חשאית, מצלמה לעומק 25 מטרים למנהרה ודקות ספורות אחרי הכנסת המצלמה אפשר לראות פעילים של חיזבאללה נעים לכיוון המצלמה בעלייה בתוך המנהרה, מגיעים עד המצלמה עצמה ולמעשה למצלמה מוצמד מטען קטן שלאחר כמה דקות מוחלף למטען משמעותי יותר שמונע שימוש מבצעי במנהרות האחרות", אמר תא"ל רונן מנליס.

התיעוד מתוך המנהרה

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו אמר אתמול בהצהרה מיוחדת: "הכוונה של חיזבאללה הייתה להחדיר באמצעות המנהרות הללו מחבלים לשטחנו, וצריך להבין שגם זה חלק ממערכה רחבה שהם תכננו של כיבוש חלקים מהגליל. זה איום ממשי בהיקף, בעוצמה ואפילו בתעוזה שלא ידענו. הפעולה תימשך ככל שיידרש, עד שיושגו כל יעדיה. זוהי לא פעולה נקודתית, זוהי פעולה נרחבת ומתמשכת".

הוא הוסיף: "רק לפני שבועיים אמרתי שכדי להבטיח את ביטחון ישראל דרושים אורך רוח וקור רוח. הוספתי עוד דבר - אמרתי שרב הנסתר על הגלוי. גם היום אני מבקש לומר לכם שמה שנגלה לכם עכשיו הוא רק חלק קטן מהתמונה הכוללת של ההיערכות שלנו והפעולות שלנו והפעולות שאנחנו מכינים להבטחת ביטחון ישראל בכל הגזרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר