פתחו בצום

'ילדות השאלים': נמסור את נפשינו "כמו חנה ושבעת בניה"

הילדות שנלקחו בפשיטת המשטרה בחתונת 'ילדי השאלים', הביעו רצון למסור את נפשן - כשמטרתן לא לשתף פעולה עם הרשויות. לשאלה עד מתי הן יסרבו, ענתה אחת מהן: "עד שתצא נשמתי" (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: הקטינות שעוכבו בחתונת 'ילדי השאלים' לפני כשבוע וחצי, לא הסכימו להכניס לפיהן אף דבר מאכל או משקה - "בסגנון חנה ושבעת בניה", כפי שהגדירו זאת הנוכחים במקום.

הילדות שנלקחו בפשיטת המשטרה, מחשש שהוריהן יכפו עליהן נישואים בניגוד לרצונן, נשלחו תחילה ל'מקלט' של לשכת הרווחה באחד מפרברי ירושלים.

ל"כיכר השבת" נודע, כי הבנות הקטינות מיאנו לאכול או לשתות משהו, יתכן מחששות כשרות, תוך כדי שאחת מהן ממלמלת בשפת היידיש כי תנהג כך "עד שתצא לי הנשמה".

אחד מהנוכחים במקום מתאר כאמור, כי סגנון הדיבורים שלהן היה כשל "חנה ושבעת בניה", המסכימות למות על קידוש השם בעד אמונתן ביהדות.

גם כשנאמר להן שהצוות במקום הוא חרדי, כך שאין להן מה לדאוג מבחינה דתית, זה לא עזר. כשהן אוימו בכלא, ענתה אחת מהן: "זה לא מעניין אותי".

'אשת שאלים' המקורבת לפרשה, בראיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

יצוין, כי בהמשך הן כזכור ברחו ממעון הרווחה, אך ל"כיכר השבת" נודע, כי העובד הסוציאלי שהופקד לטפל בקליטתן דיווח על כך לממונים עליו ונענה כי מאחר ואין לו צו המתיר לו לעצור אותן בכוח, עליו להניח להן ולהפסיק לעקוב אחרי השוטטות שלהן ברחוב.

מקורבי המשפחה אומרים ל"כיכר השבת", כי היה זה חוסר אחריות משווע להניח לילדות ללכת כך, כשהן רעבות ותשושות, ללא השגחה.

כעת מביעים מקרובי המשפחה שביעות רצון, משום שלדבריהם, לאחר טלטולים רבים שכללו העברה למשפחות אחרות, בין היתר בבית שמש - הן הגיעו לבית הוריהן, למרות שההכרעה הסופית אודות הוצאתן מחזקתם עוד לא ניתנה.

אחת הנשים שנעצרה בפרשה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מאגף הרווחה בעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מדובר במקלט בפיקוח וניהול של משרד הרווחה. מיד עם היוודע על דבר בריחתן של הקטינות, אגף הרווחה העביר דיווח למשטרה כמתחייב".

"הנושא כרגע נמצא בטיפול המשטרה וגורמי הרווחה במשרד הרווחה ובעירייה מעורבים ועומדים בקשר שוטף עם המשטרה בעניין זה וממשיכה לטפל ולסייע לתושבים הנוגעים בדבר".

"יש לציין שהרווחה אינה מבצעת מעקבים. מפאת צנעת הפרט, לא נוכל להרחיב עוד בעניין".

בהכנת הכתבה השתתף חיים גולדברג

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר