האנטישמיות תיפסק?

הוקמה לשכה מיוחדת לטיפול בפשעי שנאה ברובע ברוקלין

עשרות אירועי אלימות ושנאה אירעו בחודשים האחרונים כלפי יהודים בשכונות רובע ברוקלין שבניו יורק • התובע המחוזי: "בני קבוצות מסויימות יראים לצעוד ברחובות הרובע" (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
נערים מתעללים בבחור חסידי בניו יורק (צילום: שומרים וויליאמסבורג)

הסוף לאנטישמיות בברוקלין? הרשויות ברובע הניו-יורקי שמוכר באוכלוסייתו החרדית הרחבה, מקימים לשכה לטיפול בפשעי שנאה.

כפי שדווח רבות ב'כיכר השבת', ברוקלין על מבחר שכונותיה רוויית אירועי שנאה בזמן האחרון. בלטו השכונות החרדיות בורו פארק וקראון הייטס, עם עשרות אירועים שכאלו בחודשים האחרונים.

תושביה היהודים של ברוקלין סבלו מאלימות, הצקות וונדליזם, שכוונו כלפיהם בעיקר מצד שכנים אפרו-אמריקנים אך גם מצד גזענים שונים. על פי משרדו של התובע המחוזי של ברוקלין, כ-30% מאירועי השנאה שהתרחשו בשנתיים האחרונות ברובע כוונו כלפי יהודים.

אריק גונזלס, התובע המחוזי של ברוקלין, הכריז היום (שלישי) על הקמת יחידה מיוחדת לטיפול בפשעים שכאלו, בלשכה שתאוייש במומחים.

לפי גונזלס, "הגנה על כולם בברוקלין, היא העדיפות הגבוהה ביותר שלי. זה פשוט בלתי מתקבל על הדעת, שבני קבוצות מוגנות מסוימות יראים לצעוד ברחובות הרובע שלנו.

"יצירת לשכה ייעודית עם יותר משאבים ותובעים מנוסים, תסייע למשרדי להציע את התגובה המתאימה ביותר לבעיה ההולכת וגדלה של פשעי שנאה. קבוצה מגוונת זו של עורכי דין מחוזיים גם תעבוד עם חברי הקהילה כדי לשפר את האמון ושיתוף הפעולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר