פרסום ראשון

דיון מכריע: ועדת השמונה של 'אגודה' תתכנס על קואליציית ליאון

באגודת ישראל לא נלהבים כלל להיכנס לקואליציה בראשותו של משה ליאון, זאת לאור ההצעות שקיבלו ממנו עד עתה. גם בש"ס ודגל התורה עדיין מתמהמהים מלתחום (חדשות חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: אהרן קרון, פלאש 90)

נמשך הניסיון של ראש עיריית ירושלים משה ליאון להרכיב קואליציה רחבה ולסגור הסכמים מול המפלגות. המשבר העיקרי כעת הוא מול אגודת ישראל, אך גם מפלגות 'דגל התורה' וש"ס מתמהמהות לחתום.

ל'כיכר השבת' נודע כי מחר (חמישי) צפויה להתכנס ועדת השמונה של אגודת ישראל בשעות הערב בירושלים על מנת להכריע באשר לכניסה לקואליציה של משה ליאון בירושלים, בכירים ב'אגודת ישראל' סבורים כי על פי ההצעות שניתנו להם עד כה אין סיבה אמיתית להיכנס לקואליציה.

יצוין, כי הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק חבר ועדת הרבנים של 'דגל התורה' פעל רבות לכניסתם של 'אגודה' לקואליציה של ליאון. בכיר בספרא אומר ל'כיכר השבת' כי יוחנן ויצמן ישמש אופוזיציה לליאון גם מתוך הקואליציה, כך שאין טעם "לבזבז" עליו תפקיד זה או אחר.

באשר ל'דגל התורה' וש"ס. תיק החינוך יהיה בידיים של ש"ס כאשר הרשאות ותקציב התיק יהיה בידי 'דגל התורה'. ב'דגל' מעכבים את החתימה עם ליאון בשל דרישתם לתיק תכנון ובניה מלא. כזכור, כפי שדווח ב'כיכר השבת' בניסיון להכניס את סיעת "התעוררות" לקואליציה, הוצע לפצל את התיק בין 'דגל' להתעוררות.

חבר מועצה מ'דגל התורה' אמר ל'כיכר השבת' "לא ייתכן שסיעה בת שישה מנדטים שהכתירה את ליאון לראשות לא תקבל תיק אחד בכיר". אומר חבר המועצה ומוסיף: "עם מה נבוא לציבור האברכים שעבדו קשה בבחירות? עם תיק שימור?!". נקודת מחלוקת נוספת בין 'דגל התורה' לש"ס, היא על תיק הכספים.

סיעת בני תורה שתמכה בעופר ברקוביץ צפויה להיכנס לקואליציה של ליאון. באשר למינויים בלשכת ראש העיר, מרבית התפקידים והתקנים עדיין לא אוישו. עופר איובי צפוי להתמנות ליועץ לענייני מנהלים קהילתיים ושכונות, נטע דרעי שהוצבה במקום החמישי ברשימתו של ליאון תשמש יועצת לענייני חינוך, קרן שירוני מונתה לתפקיד יועצת ראש העיר לענייני פניות הציבור.

תפקידים נוספים הקשורים למינוי היועצים והדוברים בלשכת ראש העיר עדיין לא אוישו. אמרי בן עמי צפוי להתמנות לראש הסגל בלשכת ליאון, שרי הררי ששימשה כדוברת של ליאון בבחירות האחרונות, תשמש בתפקיד בכיר בלשכה.

מינוי נוסף הוא עו"ד יאיר אקשטיין שמונה לשמש כיעוץ משפטי בלשכת ראש העיר בכפוף ליועץ המשפטי של העירייה אלי מלכה. אקשטיין הוא בוגר ישיבת רש"י ושימש בשנים האחרונות כעורך דין בין היתר כעוזר ליועץ המשפטי לעירייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר