הטרור חוזר

השר אורי אריאל מציב אולטימטום לנתניהו

בעקבות הפיגוע הקשה בגבעת אסף, בו נרצחו שני ישראלים, הציב השר אורי אריאל, אולטימטום לראש הממשלה נתניהו, בדרישה להחזיר את המחסומים ולהרוס בתי מחבלים (חדשות)

כוח צה"ל בזירת הפיגוע (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

בעקבות הפיגוע הקשה הבוקר (חמישי) בגבעת אסף, בו נרצחו שני ישראלים ונפצעו שניים נוספים, הציב יו"ר 'האיחוד הלאומי', השר אורי אריאל, אולטימטום לראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו.

אריאל אמר כי "בעקבות הפיגועים הקשים, הוחלט לכנס הערב (חמישי) את חברי מרכז מפלגת האיחוד הלאומי במטרה לבחון את המשך דרכינו בממשלה ובקואליציה".

השר אריאל סיפר כי "פניתי לראש הממשלה במטרה להורות על פעולות מידיות בניהן, להחזיר המחסומים בכל יו"ש, לפעול להריסה מידית של בתים ולגרש מחבלים בתוך יו"ש. מעבר לכך, אני דורש שהקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס עד יום ראשון וימצא פתרונות מהירים להחזרת הביטחון לתושבי יו"ש".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) דרש בעקבות הפיגוע לסגור את כבישי יו"ש המרכזיים לתנועת פלסטינים. "אחרי התוצאות הקשות של הפיגוע עכשיו הבית היהודי חייב לדרוש מנתניהו לסגור באופן מידי את הצירים ביהודה ושומרון לתנועת פלשתינים ולהעביר בשבוע הבא את החוק שלנו להסדרת ההתיישבות הצעירה. אסור לנו להיות אחראים להפקרת דם יהודי", אומר סמוטריץ'.

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ אמר כי "הטרור הרצחני מרים ראש ואנחנו לא נשב יותר בחיבוק ידיים. אני דורש מראש הממשלה לטפל בטרור כמו שצריך לטפל בטרור. הצעד ראשון חייב להיות איסור מוחלט ומיידי על האוכלוסייה הערבית להמשיך לנסוע בציר 60. במקביל חייבים לצאת מהחשיבה המקובעת, להבין שאנחנו בעיצומו של גל טרור רצחני חדש ולבצע טיפול שורש אמיתי בתשתיות הטרור. תושבי בנימין לא יהיו ברווזים במטווח הירי של הטרור הפלסטיני".

שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה כי "הגיע הזמן לעלות מדרגה. אסור שאזרחי ישראל ימשיכו לעמוד בטרמפיאדות או בכל מקום אחר כמו ברווזים במטווח. רק אם נרוצץ את ראש הנחש ונפגע אישית בראשי החמאס, יבינו בהנהגת ארגון הטרור הזה שכללי המשחק משתנים. כשהראשים שלהם יהיו על הכוונות של לוחמי צה"ל ושהחיסולים יגיעו לפתח ביתם, נצליח להחזיר את כח ההרתעה שלנו. אמרתי ואומר שוב: חייבים לחזור למדיניות החיסולים הממוקדים".

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי אמרה בתגובה כי "הרשות הפלשתינית והעומד בראשה, מעודדי הטרור ומשלמי המשכורות למשפחות המחבלים, נושאים באחריות לכל רצח יהודי חף מפשע. אנו כממשלה מחויבים לביטחון המתיישבים. הנוסחה צריכה להתהפך - במקום שאזרחי ישראל יפחדו מהטרור, ראשי הטרור צריכים לפחד מצה"ל.

"ממשלת ישראל חייבת להפסיק להעביר תשלומים לרשות הפלשתינית שתומכת בטרור ומממנת אותו. יש להרוס בתי מחבלים ולא להסתפק בהריסת חלקי בתים. רק יד ברזל נגד הטרור תייצר הרתעה".

שר התיירות ומ"מ יו"ר ועדת השרים לענייני חקיקה, השר יריב לוין, קורא לקידום חוק הסדרת ההתיישבות הצעירה ולאישורו בוועדת השרים ביום ראשון הקרוב.

השר לוין אמר כי "התשובה שלנו לטרור הרצחני צריכה להיות חדה וברורה. נמשיך לרדוף את המחבלים הבזויים בכל מקום ובכל עת, ובד בבד נפעל להמשך הבניה בכל חלקי ישראל ולחיזוק ההתיישבות בכלל, וההתיישבות הצעירה בפרט.

"חוק הסדרת ההתיישבות הצעירה הוא חוק חשוב וחיוני ויש לאשרו בוועדת השרים ביום ראשון הקרוב. התושבים הגרים ביישובים הנמצאים בהליכי הסדרה זכאיים לכל השירותים המוניציפליים בדיוק כמו כל אזרח אחר בישראל- לרבות חיבור לתשתיות מים וחשמל, תקציבים וכל דבר הנדרש לצורך ניהול שגרת חיים תקינה".

ח"כ שרן השכל (הליכוד), חברת ועדת חוץ וביטחון, שיגרה מכתב לרה"מ ושר הביטחון בבקשה ליישם לאלתר את תקנה 119 ולהרוס כליל את בתי המחבלים. לדבריה, "הריסת בתי מחבלים הוכח ככלי יעיל ביכולתו לצמצם את כמות הפיגועים ולהרתיע מחבלים מלצאת לפיגועים נוספים. כמו כן, היו לא מעט מקרים בהם משפחות הסגירו את בנותיהן ואת בניהן כי הם ידעו שהם הולכים לבצע פיגוע והיה להם חשש שביום שאחרי, ביתם ייהרס. יש להרוס גם את בתי המסתור ששימשו ביודעין את המחבלים".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר כי "אני מוסר את תנחומיי למשפחות הנרצחים בפיגוע הטרור ליד גבעת אסף ומאחל רפואה שלמה והחלמה מהירה לכל הפצועים. פיגוע קשה זה, כמו גם הפיגוע הרצחני בעפרה הם תוצאה ישירה של אוזלת ידה של הממשלה במלחמה בחמאס ברצועת עזה. אני דורש מהממשלה להודיע לאלתר על הפסקת כל סיוע קטארי לרצועה, לרבות 15 מיליון דולר ומימון דלקים, ולנקוט בצעדים קשים וכואבים מול מפעילי הטרור ברצועת עזה".

ח"כ יואב בן צור (ש"ס), חבר ועדת חוץ וביטחון, אמר כי "אסור לנו לתת לגל הפיגועים ולמצב בעוטף להפוך לברירת המחדל, אזרחנו המתיישבים שומרים על שטחים אסטרטגיים לישראל, מונעים מהם להפוך לקיני טרור מסוכנים ומגנים בגופם על אזרחי ישראל. כחבר הוועדה אתמוך במדיניות של יד קשה, אויבי ישראל צריכים לחיות בפחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר