נתניהו הודיע על רשימת צעדים נגד הטרור

בעקבות גל האירועים של השבוע האחרון הודיע נתניהו על רשימת צעדים כנגד הטרור וגם צעדים מעשיים לחיזוק ההתיישבות כולל הקמת איזור תעשייה ליד ביתר עילית (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

לאור גל הטרור של הימים האחרונים, ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו קיים היום (חמישי) הערכות מצב והתייעצויות ביטחוניות בעקבות פיגוע הירי בצומת גבעת אסף שבו נרצחו שני לוחמים מ'נצח יהודה' ונפצעו קשה חייל ואזרחית.

נתניהו הורה על שורת צעדים כנגד הטרור ותומכיו, בהם הגברת המעצרים המנהליים של פעילי חמאס ביו"ש, הצבת מחסומים והסדרת מעמדם החוקי של אלפי בתים ישראליים שמעמדם טרם הוסדר.

בין הצעדים שעליהם הורה ראש הממשלה בדיונים הביטחוניים: זירוז הריסת בתיהם של אשרף נעאלווה, המחבל מברקן, ואיסלאם יוסף אבו חמיד שהרג את החייל רונן לוברסקי באמצעות השלכת לוח שיש על ראשו, תוך 48 שעות.

כמו כן הצהיר נתניהו על המשך המאמץ ללכידת המחבלים מהפיגועים האחרונים וסיכול התשתיות שמהן יצאו הגברת מעצרים מינהליים של פעילי חמאס ביהודה ושומרון, עיבוי כוחות צה"ל ביהודה ושומרון, תגבור ההגנה על הצירים והצבת מחסומים באזור, כיתור אל-בירה ושלילת היתרים מבני משפחותיהם של המחבלים והסייענים.

נתניהו הצהיר: "הם חושבים לעקור אותנו מארצנו. הם לא יצליחו". בהודעתו אמר נתניהו כי החליט "להסדיר את מעמדם של אלפי בתים ביישובי יו"ש שנבנו בתום לב ושמעמדם החוקי לא היה מוסדר עד כה, חלקם עשרות שנים". בהודעת לשכת ראש הממשלה נמסר כי "הסדרת הזכויות על הבתים מאפשרת לתת לאלפי תושבים תשתיות של מבני ציבור, מבני חינוך ומבני דת, שהקמתם לא הייתה אפשרית במשך עשרות שנים".

לראשונה מעבר לצעדים ביטחוניים פונה נתניהו גם לאפיק ה"עונש" המדיני והוא ליועץ המשפטי לממשלה לנקוט צעדים משפטיים שיאפשרו בנייה של 82 יחידות דיור חדשות בעפרה. כמו כן, מקדם נתניהו הקמתם של שני אזורי תעשייה חדשים ליד היישוב אבני חפץ וליד ביתר עילית.

מוקדם יותר הודיעו המועצות האזוריות ביהודה ושומרון על הפגנה מחוץ למעונו של נתניהו בירושלים. ראשי המועצות יוסי דגן, שי אלון וישראל גנץ, קראו לנתניהו להחזיר את המחסומים לכבישי האזור ולאשר הקמת יישובים חדשים ביהודה ושומרון. עשרות נערים ניסו לחסום את כביש 60 במחאה על הפיגועים האחרונים, ו-22 מהם נעצרו והובאו לתחנת בנימין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר