הרקע להלוויה החרדית

העלילה על המשפחה השכולה ו-3 הטרגדיות באותו התאריך

משפחתו של יוסי כהן הי"ד שיובא מחר למנוחות בהלוויה חרדית, דוחה את השמועות על מאבקה בשירותו הצבאי וחושפת את הרקע הנוראי להחלטה על אופן קבורתו (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
יוסי כהן הי"ד (צילום: מתוך פייסבוק)

"הסיפור העצוב של יוסף כהן ז"ל, בן למשפחה חרדית ששירת כ'חייל בודד', ואמו ישבה עליו 'שבעה' עם החלטות להתגייס לצה"ל. כעת מתקיים קרב מעל קברו: האם מסרבת לקבורה צבאית ומבקשת לקבור 'מחוץ לגדר'; האחים מעוניינים בקבורה צבאית. רבנים וגורמים צבאיים מנסים לגשר" - כך פרסמה הערב (חמישי) כתבת באחד מכלי התקשורת.

פרסום זה עורר את כעסה של המשפחה השכולה, שכזכור איבדה היום את בנה יוסי בפיגוע הירי ליד עפרה. כמה מבני המשפחה פנו ל"כיכר השבת", כדי להסביר את ההחלטה על הלוויה האזרחית, בשונה מיובל מור יוסף, חברו שנרצח עמו, שיובא מחר למנוחות בבית העלמין הצבאי באשקלון.

לדבריהם, "יוסי שלנו הרי אמר לנו רק בשבת האחרונה, שהוא מודה להקב"ה על הזכות שהקב"ה נתן לו להגן על הארץ הזאת. הוא ידע לומר דווקא לנו את זה, כי הכל אצלנו בנתינה ובאהבה ענקית".

"פורסמו הערב דברים רעים מאוד, כביכול אנחנו התנצחנו עם צה"ל איפה לקבור את יוסי; שבכוונה לא רצינו הלוויה וקבורה צבאית", ממשיכים בני המשפחה השכולה וזועמים: "זה דבר שלא ייעשה, בשביל 'צהוב' להמציא 'אייטם' עלוב, כאילו אנחנו משפחה קיצונית שיושבת 'שבעה' על ילד שמתגייס לצה"ל. 'שבעה' זה דבר מקודש, שנוהגים על קרוב שנפטר, ולא חלילה על מי שמתגייס".

"איך הגיעו לשטות הזו? אנחנו משפחה של חוזרים בתשובה; אבא (הרב אליהו מירב) היה טייס מפורסם בחיל האוויר, ואימא היתה דמות מוכרת בעולם הבידור הישראלי. אבא הקים עכשיו ישיבה תיכונית, והוא לכתחילה בעד שכל נער יבחר אם ואיפה להתגייס - העיקר לתרום כמה שיותר למדינה".

את ההחלטה לבחור דווקא בהלוויה וקבורה אזרחית (חרדית), מסבירים בני המשפחה בנימוק שחושף סיפור חיים מצמרר ובלתי נתפס: "גיסנו, הרב מאיר חי, נרצח לפני תשע שנים בדיוק בפיגוע ירי בשטחים ונקבר בהר הזיתים. גם האם חנה, שנפטרה לפני חמש שנים בדיוק ממחלת הסרטן, נקברה באותה חלקה ('פרושים') בהר. רצינו שיוסי ייקבר לידם, זה הכל".

ההספד של האב השכול (צילום: באדיבות 'חדשות עשר')

כדי להבין את המצב המשפחתי המורכב יש להזכיר, כי כפי שפורסם ב"כיכר השבת", יוסי הי"ד, היה יתום מאביו, הרב איתן כהן מחסידות ברסלב, רופא שיניים אהוב ומפורסם שזכה לטפל גם בכמה מגדולי ישראל.

לאחר פטירת אביו הביולוגי, נישאה אמו בשנית לרב אליהו מירב, טייס לשעבר בחיל האוויר שחזר בתשובה לפני עשרות שנים ונחשב לדמות מפורסמת ומוערכת בעולם התשובה, שהתאלמן מרעייתו חנה שחלתה בסרטן.

לכל אחד מבני הזוג ישנם יותר מעשרה ילדים מנישואיו הקודמים, כך שהמשפחה החדשה והמורחבת כוללת יותר מ-20 ילדים. לאחר נישואיהם השניים של הרב אליהו מירב עם רעייתו הנוכחית הם קבעו את מקום מגוריהם בבית שמש, ולאחרונה עברו לירושלים. הרב מאיר חי הי"ד, שמעט לאחר קבורתו של יוסי מחר ימלאו תשע שנים לרציחתו בפיגוע ירי, היה חתנו של הרב מירב.

הרב מאיר חי הי"ד, הגיס שנרצח בפיגוע ירי (צילום: מועצה אזורית שומרון)

יצוין כי רוב אחיו, הביולוגיים והחורגים, של יוסי כהן שנרצח היום, כבר נישאו, למעט שתי אחיותיו הלומדות עדיין בבית ספר ובסמינר. אסון זה הוא השני עבורן, לאחר פטירת אביהן הרב איתן כהן ז"ל.

לסיום, פונים בני המשפחה השכולה לכלל הציבור ומבקשים: "בואו מחר להלוויה ההמונית של יוסי שלנו, עלם החמודות, שתצא בשעה 10:30 מבית הלוויות שמגר. מגיע לו הכבוד האחרון הזה".

הכתבת שתיארה הערב את החיכוך שכביכול נוצר לגבי אופן הקבורה והלוויה, מסרה ל'כיכר השבת' בתגובה לדברי בני המשפחה: "פרסמתי הערב פרטים על סיפורו של לוחם צה"ל יוסי כהן שנרצח היום בפיגוע. אני עומדת מאחורי הפרטים שפורסמו והם מאומתים, אך אין זה הזמן הנכון. מקבלת את הביקורת ומתנצלת מעומק הלב בפני המשפחה שנפגעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר