ברוך שלום מלחין ובועט // ביקורת אלבום

הזמר והיוצר ברוך שלום בלסופסקי השיק את אלבומו השני "הנני", מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת', נתנאל לייפר האזין לאלבום וחזר כדי לספר על התובנות שלו (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

"הנני" אלבומו החדש של ברוך שלום בלסופסקי מצליח להביא גוון חדש למוזיקה החסידית, גוון מעניין וצבעוני המשלב מוזיקה חסידית שנשמעת שורשית במיוחד לצד מוזיקה פאנקית ושחורה. אם אני רוצה להצביע על הנקודה המרכזית שהופכת את בלסופסקי לאומן כזה מעניין היא העובדה שבניגוד לרוב אמני המוזיקה החסידית הוא מלחין לעצמו את שיריו, דבר שלשמחתי הרבה מתפשט גם במוזיקה החסידית לאט לאט אבל בהצלחה רבה.

זהו אלבומו השני של ברוך שלום בלסופסקי, אחרי אלבומו הראשון שיצא בהפקתו של יידל ורדיגר לפני שלוש שנים, מאז הוא הלחין שירים רבים לאמנים שונים. הפעם בלסופסקי אחראי בעצמו להפקה כשעל ההפקה המוזיקלית של רוב השירים הופקדו הצוות – איאן פרייטור ודניאל קפלר לצד מעבדים נוספים כאברומי ברקו, שלמה ליברמן והצמד מנדי הרשקוביץ וחזקי ברויר.

ההפקה המוזיקלית של האלבום בכל השירים עוצמתית מאד ומלאת הבעה. מלחינים רבים יודעים להלחין שירים שקטים ומרגשים, בלסופסקי דווקא מציג הצד החזק שלו בשירים הקצביים שהם העוצמתיים ביותר באלבום וחלקם עם פוטנציאל מצוין להפוך ללהיטים של ממש.

השיר "ריבון" שפותח את האלבום בסגנון מוזיקה שחורה פאנקית ורוק בועט הוא כזה שאי אפשר להתעלם ממנו ואתם צפויים למצוא את עצמכם מזמזמים אותו ללא הרף – ראו הוזהרתם. מבנהו הלא שגרתי של השיר המשלב בין בית רגוע לפזמון רוק קצבי הופך אותו למעניין מאד לאוזן וללהיט מומלץ במיוחד.

אני אוהב להאזין לאלבומים בהתחלה ללא החוברת כדי להתרשם מבלי לתת לשמות להשפיע עליי ורק לאחר מכן לחפור בחוברת ובפרטים הקטנים. כשהאזנתי לשיר "ואנחנו" אמרתי לעצמי הנה שיר של מרדכי בן דוד ממש ואכן מתברר כי מדובר בלחן משותף של מרדכי בן דוד וברוך שלום בלסופסקי שזכה לעיבוד של שלמה ליברמן. השיר נשמע כמו שיר ישן במיוחד של ורדיגר וזו מחמאה לשיר.

ברוך שלום לא מפחד לעשות גם דברים פחות מקובלים ואת השיר השני באלבום – "הנני" הוא מקדיש לסבא רבא שלו ר' אברהם כהן ז"ל ששמר על יהדותו כשהגיע לאמריקה בגיל 17 וקרוביו אמרו לו להפסיק לשמור את השבת ולגלח את זקנו. השיר נפתח בקולו של הסבא בניואנס מתוך ניגון קרלין עתיק וממשיך בסיפורו של הסבא בקולו של הנכד ובלחן מרגש שלו.

להיט אפשרי נוסף מתוך האלבום הוא השיר "לורד" – "אדון" בעברית, שיר רוק בועט במיוחד עם נגיעות אלקטרוניות מלהיבות. העיבוד של קפלר ופרייטור עם צלילי הבס הנמוכים והרחבים בקטע הפזמון מעניק לשיר אווירה שחורה, זאת לצד הקולות המלהיבים בקטע הבית שמרימים את השיר למעלה למעלה.

מומלץ גם לשים אוזן ל"הודו" שהולחן בהשראת שיעור של הרב מוטה פרנק ובעיבודו המלהיב של אברומי ברקו ו"עוד יישמע" שיר חתונות בועט במיוחד בעיבודם של קפלר ופרייטור. שיר מעניין נוסף הוא "שינוי" שיר באנגלית שנפתח בסגנון הבלוז בעיבודו של שלמה ליברמן.

שירתו של בלסופסקי בדרך כלל טובה, אם כי לפעמים ישנה תחושה כי בבחירה מודעת נשמרה השירה מעט בוסרית וללא מתוקנת לגמרי, כדי לשמור על אווירה מחוספסת מעט ולא מושלמת.

לסיכום, אם אתם פתוחים לגוונים חדשים, אוהבים מוזיקה קצבית ובועטת ואוהבים לקפוץ לרקוד האלבום החדש של ברוך שלום בלסופסקי הוא בהחלט אלבום בשבילכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר