הכרה חלקית

אוסטרליה הכירה רק בירושלים המערבית

ישראל יצאה מרוצה חלקית בלבד מהכרזתה של אוסטרליה להכיר בירושלים המערבית כבירת ישראל ומבלי להעביר את השגרירות לירושלים. משרד החוץ: "צעד בכיוון הנכון" (מדיני)

(צילום: עמוד הפייסבוק של מוריסון)

ישראל יצאה מרוצה חלקית בלבד מהכרזתה של ממשלת אוסטרליה להכיר במערב ירושלים כבירת ישראל ומבלי להעביר את השגרירות שלה לירושלים.

ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון אמר בנאומו בסידני כי "אוסטרליה עכשיו מכירה במערב ירושלים מקום מושבה של הכנסת ומשרדי הממשלה, כבירת ישראל". עוד הודיע מוריסון כי ממשלתו תכיר במזרח ירושלים כבירת פלסטין רק אחרי שיגיעו להסדר על בסיס פתרון שתי המדינות, ואמר שהשגרירות לא תעבור מתל־אביב לירושלים עד אשר יגיעו להסדר כזה.

מוריסון הודיע במקביל, כי בינתיים אוסטרליה תפתח משרד ביטחוני ומסחרי בירושלים ותתחיל לחפש אתר ראוי להקמת השגרירות בעתיד.

ההכרזה החלקית של אוסטרליה הגיעה בעקבות לחצים עזים של מדינות מוסלמיות וערביות ובראשן שכנותיה של אוסטרליה - אינדונזיה ומלזיה שאיימו בלחץ כלכלי על האוסטרלים.

ההכרה רק במערב ירושלים בדומה להכרה הרוסית בירושלים, וההצהרה על הכרה עתידית במזרח ירושלים כבירה פלסטינית, התקבלה בירושלים באכזבה חלקית, אם כי בישראל מדגישים שמדובר בצעד בכיוון הנכון.

גורם מדיני ישראלי אמר אמש (מוצ"ש), כי "ישראל מאוכזבת מההחלטה האוסטרלית. ראש הממשלה האוסטרלי הלך חצי מהדרך. זה צעד בכיוון הנכון אך ציפינו ליותר".

ממשרד החוץ נמסר: "ישראל רואה בהחלטת ממשלת אוסטרליה לפתוח את המשרד הביטחוני־כלכלי בירושלים כצעד בכיוון הנכון".

באופן מעניין, ביקורת הוטחה על מוריסון על ידי האופוזיציה בארצו שטענה כי אי העברת השגרירות היא נסיגה משפילה לנוכח הבטחות הבחירות שלו לעשות את הצעד.

גינוי הגיע כמובן גם מצדם של הפלסטינים, ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, אמר שהממשל באוסטרליה לא עשה דבר כדי לקדם את פתרון שתי המדינות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר