כך תחסכו בזמן בהכנת אוכל לשבת

הכנת אוכל לשבת היא ללא ספק המשימה המאתגרת ביותר של השבוע. במקום להיות בלחץ, אספנו עבורכם כמה טיפים שיבטיחו ארוחה מוצלחת במינימום עצבים(צרכנות, שיווקי)

אילוסטרציה (צילום: pexels)

השבת מייצגת את רגע השיא של השבוע וההמתנה אליה נובעת בין היתר מהמנוחה ומתחושת הקדושה. עם זאת, ברור שרק מי שמתאמץ באמצע השבוע יכול להגיע רגוע לשבת ולכן השאלה היא איך מתמודדים עם המשימות. בין היתר, צריך להתמקד בעיקר בנושא של הכנת אוכל לשבת ולאמץ כמה טיפים לשיפור באיכות החיים.

הכנת אוכל לשבת היא משימה מאתגרת בגלל הזמן המועט שעומד לרשותנו. בנוסף, עלינו להתאים את הארוחה למספר הסועדים ולצרכים של בני המשפחה. כמו כן, רובנו מעדיפים לגוון מדי פעם את הארוחה ולהשאיר מקום להפתעות. התוצאה היא אתגר שמתחיל הרבה לפני שבת ונגרר עד שישי בצהריים. מצד שני, יש גם פתרונות שיכולים לעזור ורק צריך להכיר אותם.

כל מה שאפשר להכין מראש

הדבר החשוב ביותר הוא להכין כמה שיותר דברים מראש ולהכניס אותם למקרר או למקפיא. לא צריך יותר ממכשירי חשמל בסיסיים כמו מיקסר או תנור בשביל להכין סלטים, לאפות פשטידה ולדאוג לעוגה פרווה לקינוח. רוב המתכונים שממילא משמשים אותנו להכנת ארוחות שבת דורשים מכשירי חשמל מן הסוג הזה ולכן התזמון הוא העניין היחיד שנותר לנו לפתור.

מבחינת מנות עיקריות, אפשר למשל להכין שניצלים לילדים כבר בתחילת השבוע ולהקפיא אותם לפני הטיגון. בהמשך, מוציאים את השניצלים להפשרה ביום שישי בבוקר ועד הצהריים מספיקים לטגן אותם ולהכניס לקופסא. במקביל, רצוי לדאוג לקציצות שגם אותן ניתן להקפיא בקלות ואפשר לחמם אותן בתוך מרק כדי להגיש לסועדים המבוגרים.

אל תחכו לרגע האחרון

הטעות הנפוצה היא לחכות לרגע האחרון כדי להכין את המנות הראשונות, העיקריות והקינוחים. בפועל, זה רק גורם ללחץ מיותר ולעיתים קרובות אף יוצר מצב שבו מגלים מאוחר מדי שחסרים חומרי גלם חיוניים. לחילופין, אפשר לחשוב על התפריט ביום שלישי, להכין מנות עיקריות שעוברות להקפאה ביום רביעי ולהקדיש את חמישי בערב לעוגיות ולסלטים.

אם עובדים בצורה נכונה ומנהלים את לוח הזמנים כמו שצריך, מגיעים ליום שישי עם הכנות אחרונות בלבד. ביום שישי זה הזמן להכין את המרק ולהעמיד על האש סיר לבישול הקציצות. אפשרות אחרת היא להכין ביום שישי כרעי עוף בתנור יחד עם בטטה, בצל ותפוח אדמה ולהקצות עוד כמה דקות למאפים.

מלבד האמור לעיל, חיסכון בזמן בהכנת אוכל לשבת דורש שיתוף פעולה. ימי חמישי ושישי הם הרגע להפעיל את המשפחה, הילדים ובני הזוג ולדאוג שלכל אחת תהיה משימה. כך מלמדים את הילדים על אחריות וחוסכים עמידה במטבח. לבסוף, בשבת בצהריים מעמידים את הכל על השיש ורגע לפני שבת גם מחברים את הפלטה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר