5 חולים

ירידה דרמטית במספר החולים בשפעת

החורף נפתח השנה בירידה דרמטית במספר החולים בשפעת קשה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. חמישה חולים בלבד, שניים נפטרו לעומת 33 חולים ו-14 שנפטרו אשתקד (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

החצבת אמנם פה, אבל השפעת, בחסדי שמים, פחותה בהרבה משנים קודמות: על פי נתוני משרד הבריאות מתחילת החורף (אוקטובר עד דצמבר) דווח על חמישה חולים קשה כתוצאה משפעת, מתוכם שני חולים נפטרו. מדובר בירידה דרמטית בהשוואה לשנים קודמות, כך דווח ב'ידיעות אחרונות'.

לשם ההשוואה, בתקופה המקבילה אשתקד דווח על 33 חולים קשה, מתוכם 14 נפטרו מהמחלה וסיבוכיה. לפני שנתיים דווח על 26 חולים במצב קשה, מתוכם 11 נפטרו, ולפני שלוש שנים על 18 חולים קשים, מתוכם חמישה בני אדם נפטרו.

כזכור, באופן אירוני, לא מזמן דווח על ידי משרד הבריאות על ירידה במספר המתחסנים כנגד המחלה. נכון לתחילת דצמבר התחסנו כ־1.4 מיליון בני אדם נגד השפעת העונתית, המהווים כ־16% מאוכלוסיית ישראל. בשנה שעברה שיעור המתחסנים עמד על 17% מכלל האוכלוסייה.

למרות הירידה החדה במספר החולים, במשרד הבריאות עדיין קוראים לציבור לא להיות שאננים וללכת להתחסן - בעיקר לאוכלוסיות בסיכון: ילדים, קשישים וחולים במחלות כרוניות - מפני שהשפעת יכולה להופיע בהמשך החורף.

לשפעת וסיבוכיה תוצאות קטלניות במקרים של בעיות בריאות נלוות. בכל שנה חולים במחלה 20%־30% מהילדים ו־5%־10% מהמבוגרים בכלל האוכלוסייה. בשנה שעברה דווח בכל עונת החורף על 294 חולים קשים שמתוכם 131 נפטרו מהמחלה. זו הייתה אחת השנים הקשות ביותר בה המחלה גבתה חיים של חולים רבים.

לדברי הרופאים, ההמלצה להתחסן היא בעיקר עבור חולים במחלות ממושכות וחולים עם פגיעה במערכת החיסונית, נשים הרות ותינוקות וילדים בגילאים חצי שנה עד חמש שנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר