החשוד שוחרר

השופטת: תקיפת הנהג הערבי במודיעין עילית לא לאומנית

צעיר ממודיעין עילית, שנידון בבית המשפט כחשוד בתקיפתו האכזרית של נהג אוטובוס ערבי בעיר, ישוחרר בהחלטת השופטת חוי טוקר, מאחר והרקע לתקיפה אינו גזעני (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הנהג הפצוע (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בית המשפט השלום בירושלים החליט היום (שני) לשחרר את הצעיר ממודיעין עילית שהואשם בתקיפת נהג, מאחר והרקע למעשה לא היה גזעני.

כזכור, ביום חמישי האחרון, בשעות הלילה, התנפלו צעירים מנוער השוליים בעיר על הנהג מסיבה שאינה ברורה, חתכו אותו עם סכין בצווארו, דקרו אותו בעיניו ונמלטו מהמקום. הנהג פונה מהזירה כשהוא פצוע באורח קל.

נהגים, שהשביתו בתגובה את הנסיעות אף באמצען, טענו כי מדובר בתקיפה שבוצעה על רקע לאומני, כ'פיגוע נקמה' על גל הטרור האחרון. לדבריהם, הם גם פוחדים וחוששים לחייהם, וגם זועמים על כך שנוסעים שחזו בתקיפה האלימה לא נחלצו לסייע לנהג.

כתוצאה מהשבתות אלו, נגרמה עוגמת נפש קיצונית לתושבים רבים, מאחר ולא היתה תחבורה בערב שבת, ומאות נוסעים הורדו מהאוטובוסים באמצע נסיעתם אף מחוץ למודיעין עילית.

המשטרה הודיעה היום (שני) כי הלילה נעצר לחקירה חשוד בשנות ה-20, תושב העיר מודיעין עלית, בחשד לתקיפת נהג האוטובוס, ונידון בבית המשפט השלום בירושלים.

אלא שכפי שנודע כעת, השופטת החרדית חוי טוקר קבעה כי התקיפה לא היתה על רקע לאומני וגזעני, אלא בקשר לסכסוך בין נהגים, ולכן הוחלט לשחרר את התוקף.

"יצויין כבר עתה, כי אין החשד שמקורו של האירוע בגזענות, אלא מדובר בסכסוך בין שני נהגי רכבים", קבע ביהמ"ש תוך שהוא מפנה לעדות של עד ראייה שמאששת סברה זו. בנוסף, בדיון נחשף כי נטען כלפי נהג האוטובוס שהוא זה שתקף ראשון באירוע, בכך שירק לעבר הנהגים האחרים שהיו שותפים לוויכוח במקום.

בסופה של ההחלטה הורתה השופטת טוקר על שחרורו של החשוד בתנאים מגבילים הכוללים מעצר בית, וזאת גם בשל היותו נעדר עבר פלילי.

עו"ד דוד הלוי שייצג את הצעיר מטעם 'ארגון 'חוננו': "מרשי מכחיש בתוקף את המיוחס לו. התמונה המצטיירת מצביעה על כך שהנהג התנהג במהלך האירוע בצורה אגרסיבית פרובוקטיבית ומתגרה, ולאחר מכן ניסה לצייר את האירוע כאירוע לאומני, דבר שאפילו המשטרה אינה מקבלת.

"מרשי כלל לא נכח במקום בעת קרות האירוע. החלטת השחרור המיידית של מרשי מדברת בעד עצמה, ויש בה אף ביקורת כלפי התנהלות המשטרה שהחליטה לעצור את מרשי ללא צו מעצר, בניגוד מוחלט להוראות החוק."

מארגון חוננו נמסר: "שוב מתנפצת עלילה כנגד יהודים אזרחי ישראל, נדמה כי ערביי ישראל מצאו שיטה, 'תקפת יהודי? מיד תגיד שהותקפת כי אתה ערבי וכך תינצל'. אנו שמחים שביהמ"ש עמד על דיוקם של דברים, ובסופו של דיון, לאחר בחינה מקיפה של החומרים, הבין את התמונה והורה על שחרורו של האזרח לביתו. צר לנו שמשטרת ישראל הולכת שבי פעם אחר פעם אחרי צהלות ההמון בתקשורת ולא אחרי הראיות והעדויות."

מנגד, ארגוני נהגים דורשים להחמיר את ענישת התוקפים. ישראל גנון, יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים בישראל, אמר כי "על משטרת ישראל ורשויות החוק לנקוט ביד קשה נגד הפורעים. דם נהגי האוטובוסים אינו הפקר. אנו קוראים לשר התחבורה להתערב מיידית במשבר. באם הוא היה נענה לתכנית המיגון שהגשנו, לא היינו במצב זה. במידה ולא תקודם תכנית לאומית למען ביטחון הנהגים, ננקוט בצעדי מחאה חריפים."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר