גבאי תוקף

"הממשלה איבדה שליטה על יוקר המחיה"

ועדת הכלכלה של הכנסת התכנסה הבוקר לדון ביוקר המחיה בישראל • כבל: "מחירי חשמל גבוהים יגרמו לעליית מחירים בכל התחומים" • גבאי: "הממשלה איבדה שליטה על יוקר המחיה" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: יצחק הררי, דוברות הכנסת)

ועדת הכלכלה התכנסה הבוקר (שלישי) לדון ביוקר המחיה, היו"ר ח"כ איתן כבל תקף: "ראש הממשלה היה פה בשימוע והבטיח כי מתווה הגז יגרום להוזלה במחירים לאזרחי ישראל ומהתקווה הזו אין כלום. הגיע העת שהמדינה תבחן לפתוח את ההסכם של המתווה כי מחירי חשמל גבוהים יגרמו לעליית מחירים בכל התחומים".

לדבריו: "זימנתי את הדיון הזה בעקבות העלייה הצפויה במחיר החשמל שאמורה לגרור את כל המשק לעליות מחירים. העלייה המשמעותית הזו מייצרת השפעה מאוד ישירה על גורמים אחרים שמנצלים הזדמנות להעלות מחירים. וכמובן יש את כל אלה שמנצלים הזדמנות להעלות מחירים כי אפשר והגל הגדול עוד לפנינו כי יש עוד כאלה שעדיין מתביישים אבל גם זה יגיע".

יו"ר 'המחנה הציוני' אבי גבאי הוסיף ותקף בוועדה: "הנושא היום הוא יוקר המחיה. נושא כל כך חשוב לכולנו. יוקר המחיה מורכב ממה שהחברות מוכרות לנו וממה שהממשלה עושה או לא עושה עבורנו.

"הציבור היום תחת מתקפה של יוקר מחיה: הממשלה מתפרקת ממתן שירותים ציבוריים ואנחנו נאלצים לרכוש שירותים פרטיים : בריאות, חינוך ועוד".

לדבריו: "החברות העסקיות מחפשות הזדמנויות להעלות מחירים. והן מצליחות כל עוד הרגולטור או הציבור לא מגביל אותן. אני מכיר את העולם הכלכלי בישראל מכל הזוויות האפשריות שלו. אני כלכלן, עבדתי באגף תקציבים, הייתי מנכ"ל של חברות והייתי שר כך שאני מכיר את המערכת מכל הכיוונים".

על עליית מחירי החשמל אמר יו"ר המחנ"צ: "אני לא מסתכל רק על מה גרם לעלייה של 8% אלא האם אפשר להוריד את המחיר. אפשר להוריד את מחיר החשמל ב20%.

"וכאן הנושא פשוט - הגז הטבעי הוא במחיר של 6 דולר במקום חצי ופחות. חייבים להוריד את מחיר הגז. זה יוריד 20% במחיר החשמל. זה הפתרון המרכזי האמיתי, לא כותרות ולא מסביב. לגעת בבעייה עצמה".

"לכן התנגדתי למתווה הגז." טען גבאי: "ולכן גם הצעתי מודל חלופי שאם היה מתממש המחיר היה זול יותר והיו לממשלה כלים להתאים את המחירים כשיש בעיה. אין ארוחות חינם. הממשלה שברחה מהתמודדות עם חברות הגז מוצאת את זה עכשיו במחירי החשמל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר