גזר דין

העונש של מנשה ארביב: מאסר על תנאי

ארבעה חודשי מאסר על תנאי ו-200 שעות עבודה לתועלת הציבור - זהו עונשו של ניצב בדימוס מנשה ארביב, לשעבר מפקד יחידת להב 433 שהורשע במסגרת הסדר טיעון (בארץ)

מנשה ארביב (צילום: פלאש 90)

ארבעה חודשי מאסר על תנאי ו-200 שעות עבודה לתועלת הציבור - זהו עונשו של ניצב בדימוס מנשה ארביב, לשעבר מפקד יחידת להב 433.

גזר דינו של ארביב ניתן הבוקר (רביעי) בבית משפט השלום בראשון לציון, לאחר שארביב הורשע כי לא דיווח כנדרש על קשריו עם האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו.

לפני כעשרה חודשים הורשע ארביב - במסגרת הסדר טיעון, בעבריה של אי מילוי ובה רשמית, כאשר סעיף חמור יותר של מרמה והפרת אמונים, שיוחס לו בתחילה, הוסר.

במסגרת הסדר הטיעון בין הפרקליטות לארביב, לא ביקשה הפרקליטות כי יוטל עליו עונש מאסר.

נשיאת בית המשפט, השופטת עינת רון, קבעה בהחלטתה כי "מקצין כה בכיר במשטרה ותפקידו, מתחייבות נורמות התנהגות שונות לחלוטין ודיווח מלא בכל עת, בוודאי בנושא זה. באי-הדיווח היה מעבר לגרימת נזק בחקירה - אלא מעילה קשה ומשמעותית באמון שניתן על ידי מפקדיו".

עו"ד הלה אדלמן, מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, אמרה לאחר גזר הדין כי "בית המשפט העביר מסר לפיו אין להשלים עם נורמות התנהגות של קצינים ושוטרים אשר מעדיפים לקדם את ענייניהם האישיים על פני מילוי חובתם הציבורית באמינות וביושרה. בית המשפט קבע שמדובר במערכת יחסים פסולה ומתמשכת במסגרתה הוצעו לקצין הבכיר טובות הנאה פעם אחר פעם, והוא מצידו נמנע מלדווח עליהן לאורך שנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר