המניע האמיתי?

מנדלבליט עשוי להימנע מפרסום החלטה בתיקי נתניהו בערב הבחירות

ספקולציות רבות הופרחו באשר לרצון האמיתי של ראש הממשלה נתניהו בהקדמת הבחירות, כפי שהוחלט היום, אך יתכן כי המניע האמיתי שלו הוא בכלל בזירה המשפטית בה הוא מסובך (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מנדלבליט עם נתניהו (צילום ארכיון: Yonatan Sindel/Flash90)

ביום בו החלו דיוני היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בתיקי החקירות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוחלט על המהלך שעשוי למנוע את ההחלטה בנושא זה.

הצעד הדרמטי של הקדמת הבחירות ל-9 באפריל, ד' בניסן, לא יעצור את עצם הדיונים בתיקי החשדות נגד נתניהו, אך במידה והחלטת מנדלבליט בהם תתגבש רק סמוך למועד הבחירות, הוא צפוי לא לפרסם אותה.

ההערכה כי כך ינהג היועץ המשפטי לממשלה, כפי שפורסם ב-ynet, היא כדי למנוע מראית עין של השפעת המערכת המשפטית על ההליך הדמוקרטי.

ממשרד המשפטים מסר בעקבות דיווח זה, כי "תהליך העבודה על תיקי החקירה הנוגעים לראש הממשלה נמשך כמתוכנן. מדובר בתהליך עבודה סדור ומקצועי, שאיננו תלוי באירועים פוליטיים".

"מכל מקום", גם משרד המשפטים מודה, "קיימת הנחיית יועץ משפטי לממשלה בנושא 'מדיניות התביעה והאכיפה לפני הבחירות לכנסת ולרשויות המקומיות'. הנחיה זו פומבית, ומפורסמת באתר משרד המשפטים. ככל שהכנסת תתפזר - רשויות אכיפת החוק תפעלנה לפי ההנחיה. כל פרסום אחר הוא בגדר ספקולציה בלבד, נוכח העובדה שתאריך סיום העבודה על התיקים עדיין לא ידוע".

הנוהל המשפטי המוסדר במקרים אלו (צילום מסך)

כזכור, בשבוע שעבר אמר היועמ"ש: "החקירה בוצעה בנחישות ובמקצועיות. הצוות יתכנס מעתה לעתים קרובות בלשכתי, והוא ממוקד כולו במשימת בחינת הראיות שנאספו, לצורך קבלת ההחלטות הנדרשות לפי דין. נעשה הכול כדי לעבוד מהר, אך לא על חשבון איכות ההחלטות".

יצוין, כי אף שלעמדת פרקליט המדינה שי ניצן ועו"ד ליאת בן ארי צפויה להיות השפעה מכרעת בתיקים המדוברים - והם כפי שדווח בשבוע שעבר בעד כתב אישום באשמת שוחד - את ההחלטה הסופית יקבל אביחי מנדלבליט מתוקף תפקידו כיועץ המשפטי לממשלה והגורם החוקי הבלעדי שבסמכותו להגיש כתב אישום נגד ראש ממשלה מכהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר