תיעוד מרגש

משפחות הנרצחים פגשו את לוחמי הימ"מ

משפחתה של קים יחזקאל-לבנגרונד הי"ד ומשפחתו של זיו חג'בי הי"ד נפגשו עם לוחמי הימ"מ שפעלו לאיתור המחבל הרוצח שנוטרל. אמה של קים: "הפכתם לילדים שלנו" (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

במעמד מפקד משמר הגבול של משטרת ישראל, ניצב יעקב (קובי) שבתאי ומפקד הימ"מ- היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור, נצ"מ נ', נפגשו השבוע משפחות לבנגרונד וחג'בי עם לוחמי הימ"מ ובראשם מפקד הכוח שפעל לאיתורו של המחבל במחנה הפליטים בשכם.

לצד המפגש המרגש הגיע בתחילת השבוע ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, לביקור בימ"מ בו הודה ליחידה על פעילותם בחודשים האחרונים ובשיאה הלילה בו איתרו ונטרלו את המחבלים אשרף נעאלווה שביצע את הפיגוע בברקן וצאלח עומר צאלח ברגותי, אחד מהמחבלים שביצע את הפיגוע הקשה בעופרה בו נפגעו הזוג איש רן.

במהלך המפגשים המרגשים התייחס מפקד מג"ב, ניצב יעקב (קובי) שבתאי לפעילות מערכת הביטחון בחודשים האחרונים מאז התרחש הפיגוע הנורא: "מאז הפיגוע אין אדם אחד במערכת הביטחון שלא פעל למציאת המחבל ולמעצר של אלו שסייעו בדרכו. הימ"מ, בהובלת שירות הביטחון הכללי ויחד עם כוחות צה"ל פעלו כל יום וכל לילה במצוד אחר עקבותיו. לא היה לנו ספק שנגיע אליו וכך היה".

מפקד הימ"מ סקר למשפחות את פעולות היחידה מאז התרחש הפיגוע: "חודשיים נמשך המצוד אחר המחבל, חודשיים בהם לוחמינו סורקו בהכוונת שירות הביטחון הכללי כל מקום וכל נקודה שרק ניתן. באותו הלילה בו הייתה הפעילות פעלנו נגד החוליה שביצעה את הפיגוע בעופרה. כשסיימנו התקבלה הידיעה שהמחבל אותר וכוח מיוחד הוזנק לחיפושים אחריו במחנה הפליטים של שכם.

ההיתקלות איתו הייתה לאחר שהתגלה על ידי כלב של היחידה מסתתר בבית. הוא ירה בכלב שנפצע ואנחנו הצלחנו לנטרל אותו.

בזכות מקצועיותם ומיומנותם של הלוחמים הם הצליחו להתגבר עליו בפעולה שמנעה ממנו אולי לבצע פיגוע נוסף עם הנשק ששימש אותו ושנמצא לידו".

מפקד הפעילות באותו הלילה, סנ"צ ש' אמר למשפחות: "אחרי לא מעט לילות ללא שינה הגענו לבית בו הסתתר המחבל. בבית הייתה משפחה תמימה שהוצאנו מהבית לפני הפעילות. המומחיות שלנו היא לדעת להבחין בין חפים מפשע לבין המחבלים ולהגן על אלו שלא מעורבים. לא בחרנו את סיומו של האירוע כפי שהסתיים. אנחנו יודעים איך אנחנו נכנסים לאירוע אבל לא ברור תמיד איך מסיימים אותו ומרגע שהמחבל פתח באש זה נגמר בנטרולו. אני שמח שכל הלוחמים שבו הביתה בשלום ושהכלב שאיתר את המחבל שרד את הקרב, בתקווה שיחזור במהרה לפעילות".

טל, אחיו של זיו חג'בי הי"ד אמר במפגש שהתקיים ביום ראשון: "הפעילות שלכם אינה מובנת מאילה. אנו שמחים על המפגש ומודים לכם על ההקרבה שלכם. אתם פועלים תוך סיכון חיים יום יומי ורצינו להסתכל לכם בעיניים ולהגיד לכם תודה".

רפי, אביה של קים יחזקאל-לבנגרונד הי"ד אמר במפגש שהתקיים אתמול (שני) : "היה ברור לנו שהוא לא יחמוק ממערכת הביטחון הישראלית. עוד שבוע או פחות שבוע, ידענו שבסוף הוא ימצא ואנחנו נוכל להרגיש הקלה מסוימת בכך שהוא לא מסתובב חופשי".

"אתם הפכתם לילדים שלנו, למשפחה שלנו. תרצו או לא תרצו נוצר בנינו חיבור וקשר שימשכו כל החיים. אני מתרגשת מאוד ואני מודה לכם על מה שעשיתם." סיכמה חוה, אמה של קים הי"ד את המפגש.

בתוך כך ביקר ביום ראשון, ממלא מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן ביחידת הימ"מ והודה ללוחמים ולמפקדים על פעילותם בחודשים האחרונים לרבות על הלילה בו פעלו נגד חוליית הטרור שביצעה את הפיגוע בעופרה ונגד המחבל שביצע את הפיגוע בברקן: "מדובר באחד הלילות המורכבים שעברו עליכם בתקופה האחרונה ואתם בפעילותכם המקצועית צלחתם אותו ללא נפגעים ובהצלחה ובכך הבאתם כבוד גדול למשטרת ישראל ולמדינת ישראל", אמר ניצב כהן ללוחמים.

ביקורו של ניצב כהן בבסיס הימ"מ

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר