גורמים לדיכאון

מומחים מזהירים: "הרחיקו את הילדים שלכם מהמסכים"

נייר עמדה חדש של המועצה הלאומית למניעת אובדנות והמועצה הלאומית לבריאות הילד, ממליץ להורים למנוע מילדיהם שימוש במסכי סלולר בשל תחושות דיכאון קשה (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מתלבטים בנוגע לחשיפת הילדים למסכים? במועצה הלאומית למניעת אובדנות, והמועצה הלאומית לבריאות הילד ופדיאטריה ממש לא מתלהבים מהרעיון.

בנייר עמדה של המועצה הלאומית נאמר, כי קיימות הוכחות ראשוניות למתאם (קורלציה) בין משך החשיפה למדיה חברתית לעליה בתסמינים דיכאוניים ומחשבות אובדניות במתבגרים אמריקאים, יותר בנערות. המדגם גדול ומייצג (חצי מיליון).

המועצה מסייגת, כי המחקר מעיד על קשר סטטיסטי, אך לא סיבתי. כלומר לא ברור אם זו הסיבה היחידה והראשית לכך אך נמצא קשר סטטיסטי בין אלו שהגזימו עם המסכים לבין התסמינים הדיכאוניים.

בנייר העמדה מצוין כי קיים קשר הפוך לפעילות חברתית וספורטיבית. כלומר קשר יש פעילות חברתית וספורטיבית ישנו קשר סטטיסטי לירידה בתסמינים דיכאוניים ומחשבות אובדניות.

על פי המחקר, העלייה המשמעותית בתסמינים דיכאוניים מופיעים בשימוש העולה על 4 שעות ביום.

המועצה הלאומית למניעת אובדנות והמועצה הלאומית לבריאות הילד ממליצות להורים לדרוש מעצמם ומבני הנוער שבאחריותם, הגבלה של שימוש בסלולרי ובמדיה החברתית בארוחות משפחתיות, באירועים חברתיים וטרם השינה.

בנייר העמדה נאמר כי מומלץ להימנע משימוש בסלולרי, מחשב או טלוויזיה חכמה בחדר השינה טרם ההרדמות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר