נהג ברכב בשבת

'חרדי' מוויליאמסבורג שסייע ל'לב טהור' בחטיפה - הואשם

אהרון ישעיה רוזנר, אחיו של מאיר רוזנר ממנהיגי הכת המסוכנת, הואשם ע"י סוכנות ה-FBI בסיוע לחטיפת 2 ילדים, ומזימה מתוחכמת להברחתם למקסיקו • כל הפרטים (אנ"ש)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הילדים שנחטפו (צילום: @levtahor בטוויטר)

סוכנות החרש האמריקנית FBI האשימה את אהרון ישעיה רוזנר המקורב לכת 'לב טהור' בסיוע לחטיפה ובפשעים נוספים.

אהרון רוזנר, שהוא גם אחיו של מאיר רוזנר ממנהיגי הכת המסוכנת, רקם מזימה מתוחכמת לחטיפת והברחת שני ילדים חרדים מבית הוריהם בניו יורק למקסיקו ומשם למושב הכת בגואטמלה, כך על פי האישום.

כפי שדווח קודם לכן ב'כיכר השבת', בכירים ב'לב טהור' נעצרו על ידי ה-FBI והאינטרפול במקסיקו בחשד לקשר לפרשה. ימים ספורים לאחר מכן, במוצאי השבת שעברה, נעצר גם אהרון בביתו שבשכונה החסידית וויליאמסבורג, בחשד לסיוע לבכירים אלו.

מקורות דיווחו כי חטיפת הילדים מביתם, ביישוב וודרידג' (כפר נופש באפ-סטייט ניו יורק, שיש בו גם אוכלוסיה חסידית בכל השנה), בוצעה בעיצומו של יום שבת לפני שלושה שבועות - תוך חילול שבת מחפיר, כשאהרון ישעיה רוזנר נוהג בשעות של לפנות בוקר במכונית שהבריחה את הילדים.

על פי גורמים המעורים בנעשה, אהרון ישעיה הוא לא רק אחיו של המנהיג מאיר רוזנר, אלא משמש כ"שגריר של לב טהור בארה"ב", כך דווח ב'ישיבה וורלד ניוז'.

בכתב האישום, נאמר כי אהרון ישעיה רוזנר "תפס, חטף, נשא והחזיק אדם תמורת כופר וכן באופנים אחרים. אהרון רוזנר השתתף בתוכנית לחטוף שני קורבנות בוודרידג', ניו יורק, ולהעביר את הקורבנות למקסיקו".

סוכן ה-FBI שהופקד על החקירה מוסיף עוד כי "לב טהור היא קבוצה המורכבת מיהודים חרדים המתגוררים בגואטמלה. בדקתי עוד ידיעות על כך שילדים ב'לב טהור' חשופים לעיתים קרובות להתעללות מינית, פיזית או רגשית".

על פי האישום, ההברחה המתוחכמת כללה את הטסתם של הילדים למקסיקו דרך נמל תעופה בפנסילבניה, ארה"ב. כדי להסוות את הילדים ולמנוע את חשיפת הפשע, הולבשו הם ומלוויהם בבגדים חדשים ומשונים שעליהם סמלי 'סופרמן', ושעל פי עדויות, נרכשו ימים ספורים קודם לכן בחנות הלבשה בניו ג'רזי על ידי אנשים בלבוש חסידי.

תפקידו של אהרון רוזנר היה לטפל בכל הנושאים הטכניים כגון ההסעות, כרטיסי הטיסה, כרטיסי אשראי ומזון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר