'הימין החדש'

בנט ושקד הסבירו: "הבית היהודי כבר לא משפיע"

השרים איילת שקד ונפתלי בנט הקימו הערב את מפלגתם החדשה, שתיקרא 'הימין החדש', כשאליהם מצטרפת ח"כ שולי מועלם. לדבריהם, 'הבית היהודי' בראשו הם עמדו, כבר לא משפיע כבעבר (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
בנט ושקד, הערב (צילום מסך: 'החדשות')

שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד, הודיעו הערב (מוצ"ש) רשמית על הקמת מפלגה חדשה, שתיקרא בשם 'הימין החדש'.

בדבריהם, בהצהרה שמסרו השניים ב'בית בוקולוב' בתל אביב, הם הסביר את המהלך הדרמטי בו החליטו לנקוט, בעובדה כי ראש הממשלה נתניהו מרגיש שהציונות הדתית "בכיס שלו", וכך איבדה 'הבית היהודי', המפלגה בראשה הם עמדו, את ההרתעה מולו בשורה של נושאים אידיאולגיים ופוליטיים.

"עידן ההשפעה שלנו על ידי הבית היהודי תם", טען בנט. "איבדנו את כוחנו להשפיע. נתניהו הרגיש שהציונות הדתית בכיס שלו, הוא שלח שליחים את ראש המל"ל להפיץ את בשורת הסכנה ללכת לבחירות".

איילת שקד הוסיפה: "אנחנו מקימים מפלגת ימין חדשה, שבה יהיו חברים באופן שווה ומלא חילונים ודתיים, תפקיד היו"ר יהיה משותף לבנט ולי".

"עם ישראל חייב להתאחד - חילוניים, מסורתיים, דתיים וחרדים", הדגישו השרים. "כולנו עם אחד. יש דגל מרכזי שלא הצלחנו להרים מתוך מפלגת הבית היהודי - שותפות אמיתית בין חילונים לדתיים. עשינו מספר ניסיונות לייצר שותפות כזו, אך לצערנו זה לא צלח. לכן, היום אנחנו מקימים מפלגת ימין חדשה, של חילוניים ודתיים, מפלגה שבה, לראשונה בתולדות המדינה, חברים באופן שווה ומלא חילונים ודתיים. כזו שמייצרת שותפות אמת. כמו באוהל בטירונות, כמו במקום העבודה".

"זו תהיה מפלגת ימין. נקודה. בלי אבל ובלי בערך. בעד ארץ ישראל, בלי פשרות. נגד מדינה פלסטינית. נקודה. נגד שחרור אלפי מחבלים בעסקאות. בעד מסורת, בעד עם ישראל ובעד מדינת ישראל. לו, לפני 13 שנים, הייתה קיימת מפלגה זו, ההתנתקות לא הייתה קורית".

לדבריהם, הם "לא עוזבים את הציונות הדתית - אנחנו מרחיבים את הבית. אנחנו מגדילים דרמטית את גוש הימין. נוכל להחזיר מנדטים שבורחים מהליכוד שמאלה, למפלגות שמתחפשות לימין, אך הן בעצם שמאל. המהלך הזה יציל את הימין בבחירות הקרובות, וייצר לראשונה ימין אמיתי, ימין שלא מזגזג, שלא מניח את טובתו האישית מעל טובת המדינה".

"אנחנו יוצאים לדרך חדשה, למסע קשה של יצירת אלטרנטיבה להנהגה הלאומית. אנחנו מזמינים את כל מי שרואה את עצמו כציוני - לאומי במדינת ישראל להצטרף אלינו. הבית נפתח, בואו לימין החדש. ישראל חוזרת לנצח", סיימו בנט ושקד את דבריהם.

בעקבות המהלך הדרמטי של הקמת מפלגת ימין חדשה, שתישא אופי חילוני-דתי במוצהר, תתכנס הלילה סיעת הבית היהודי לישיבה מיוחדת, כדי לדון בהיערכות לבחירות - ללא ח"כ שולי מועלם רפאלי, שהודיעה על עזיבתה עם בנט ושקד.

ממפלגת האיחוד הלאומי, השותפה בבית היהודי, נמסר בתגובה: "אנחנו מצרים על החלטתם של בנט ושקד לנטוש את רשימת הציונות הדתית והמחנה הלאומי. הבית היהודי והאיחוד הלאומי הם מפלגות שורשיות עם דרך ואידאולוגיה ברורה שלא משתנה לפי הלכי רוח,יחד עם תשתית אנושית של שליחי ציבור נאמנים בכל רחבי הארץ".

"אין לנו ספק שהרוב המכריע של הציבור יבחר בנאמנות לדרך ולערכים ולא יתפתה לטרנד פוליטי או למפלגת אווירה חדשה,הפעם בימין. אנחנו נשב באופן מיידי עם חברי הבית היהודי וכוחות נוספים כדי להוביל רשימה מאוחדת וגדולה שתביא לידי ביטוי את הערכים של הציונות הדתית והמחנה הלאומי שלא מפחד להניף גבוה את דגליו של הכרעת הטרור ללא פשרות וחיזוק ההתיישבות יחד עם שמירה על צביונה היהודי של המדינה".

ממפלגת הליכוד נמסר: "יש מי שלא למד את הלקח של בחירות 92’ כשהימין ריסק את עצמו לרסיסי מפלגות ובכך הביא לעליית ממשלת שמאל ולאסון אוסלו. הדרך היחידה להבטיח את שלטון הימין היא להצביע רק לליכוד בראשות נתניהו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר