הוכרע אצל הרב

'האיחוד הלאומי' ו'הבית היהודי' ירוצו ביחד

נטישתם של בנט ושקד והקמת המפלגה החדשה מאחדים את הציונות הדתית תחת הבית היהודי. בפגישה שנערכה בבית הרב דרוקמן הוחלט על ריצה יחד עם האיחוד הלאומי (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

בבית היהודי מנסים להתאושש מנטישת היו"ר נפתלי בנט ומספר 2 של המפלגה, השרה איילת שקד שהיו שטענו עד עתה שהיא תתמודד כנגד בנט על הנהגת המפלגה. במפלגה הודיעו על ריצה משותפת עם האיחוד הלאומי והמגעים על האיחוד בין המפלגות יחלו כבר בימים הקרובים.

אמש (מוצ"ש) נערכה פגישה דחופה בביתו של הרב חיים דרוקמן, מבכירי רבני הציונות הדתית עם בכירי 'האיחוד הלאומי' בניסיון לייצב את המפלגה לקראת הבחירות המתקרבות.

יו"ר האיחוד הלאומי השר אורי אריאל, מסר לאחר הפגישה, "בישיבה שיזמתי הערב אצל הרב דרוקמן, בה השתתפו ח"כ בצלאל סמוטריץ, ח"כ ניסן סלומינסקי, הרב ח"כ אלי בן דהאן, ח"כ מוטי יוגב וכן המזכ"לים, אופיר סופר וניר אורבך, הוסכם להמשיך ולחזק את הציונות הדתית בהליכה משותפת. כמו כן, הוחלט להמשיך את המגעים להאיץ את האיחוד ולנצח בבחירות הבאות כסיעת ימין מאוחדת על ידי הנהגה חזקה של הציונות הדתית. אנו נמשיך להוביל להישגים רבים ולייצג כראוי את הציבור הדתי-לאומי".

לאחר הפגישה קרא הרב דרוקמן בן ה-86 לציונות הדתית להתאחד ולתמוך ב"רשימת הציונות הדתית האחת והיחידה שתהיה".

האיחוד הלאומי, נחשבת למפלגה דתית יותר מאשר הבית היהודי כפי שהיה תחת נפתלי בנט. האיחוד הלאומי הוכנס בבחירות האחרונות לבית היהודי רק לאחר משא ומתן ארוך, כשבבית היהודי טענו כל העת שאם חברי המפלגה רוצים להוכיח את כוחם האמיתי הם מוזמנים להתמודד בפריימריז של הבית היהודי. מי שאכן עשה זאת היה סגן שר הביטחון אלי בן דהן, שהתמודד בבית היהודי והגיע למקום השני בפריימריז והוצב במקום הרביעי ברשימה.

בבחירות הקודמות אנשי האיחוד הלאומי קיבלו ארבעה מקומות בעשירייה הראשונה. בבחירות זכתה הבית היהודי ב-12 מנדטים, 4 מהם נציגי האיחוד הלאומי - תקומה. לקראת הבחירות לכנסת ה-21 הודיע ח"כ סמוטריץ על התמודדות לתפקיד יו"ר המפלגה מול השר אורי אריאל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר