הימין החדש

המפלגה החדשה של בנט ושקד: "צל"ש"

מפלגת הימין של נפתלי בנט ואיילת שקד, תקרא בשם "צל"ש" ובכנסת היא תקרא סיעת "הימין החדש". בנתיים, בליכוד החליטו לנסות שוב ולהוריד את אחוז החסימה (חדשות, פוליטי)

בנט ושקד, אמש (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

מפלגת הימין של שרי 'הבית היהודי' הפורשים - נפתלי בנט ואיילת שקד, תקרא בשם "צל"ש", כאשר בכנסת תקרא סיעת "הימין החדש", כך עולה מהמכתב שהוגש הבוקר (ראשון) לוועדת הכנסת.

במכתב ששיגר נפתלי בנט לח"כ מיקי זוהר, יו"ר ועדת הכנסת, בבקשה לאשר את ההתפלגות מ'הבית היהודי', נכתב כי "הנני בא כח מפלגת צל"ש והריני לאשר כי סיעת 'הימין החדש' מייצגת את מפלגת צל"ש בכנסת".

אמש הגישו בנט, שקד ושולי מועלם מכתב לוועדת הכנסת, בבקשה לאשר את ההתפלגות מ'הבית היהודי', כאשר במכתב זה צוין כי שמה של הסיעה החדשה יהיה 'הימין החדש'.

בתוך כך, הבוקר דווח ב'כאן רשת ב', כי המפלגה החדשה של בנט ושקד צפויה להתאחד מחדש עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי לאחר הבחירות.

לפי הדיווח, שתי המפלגות יתייצבו יחד, כ"בלוק אחד" למשא ומתן הקואליציוני לאחר הבחירות. בשלב השני, כך לפי הדיווח ב'כאן רשת ב', שתי המפלגות ייצרו סיעה אחת בכנסת, וזאת בהנחה שכך יגיעו למספר מנדטים רב יותר מאשר בריצה של 'הבית היהודי' במתכונתה הקודמת.

בנוסף, עמית סגל מדווח הבוקר בהחדשות כי בעקבות החלטת בנט ושקד, במפלגת 'הליכוד' החליטו להפעיל מאמץ נוסף להורדת אחוז החסימה, למרות התנגדות חלק מהשותפים הקואליציוניים.

החשש של נתניהו והליכוד הוא מפני ריבוי מפלגות הימין המתמודדות לכנסת, כאשר המטרה בהורדת אחוז החסימה הוא הכנסת כל המפלגות הללו לכנסת הבאה.

בליכוד תקפו אמש את בנט ושקד על המהלך ומסרו כי "יש מי שלא למד את הלקח של בחירות 92' כשהימין ריסק את עצמו לרסיסי מפלגות ובכך הביא לעליית ממשלת שמאל ולאסון אוסלו. הדרך היחידה להבטיח את שלטון הימין היא להצביע רק לליכוד בראשות נתניהו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר