צל"ש יוצאת לדרך

הכנסת אישרה את הפילוג ב'בית היהודי'

ועדת הכנסת אישרה את בקשת בנט, שקד וח"כ שולי מועלם-רפאלי, להתפצל מסיעת 'הבית היהודי' ולהקים את צל"ש. בדיון נחשף כי המפלגה הועברה כבר באוגוסט (פוליטי)

בנט ושקד, אמש (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

ועדת הכנסת אישרה היום (ראשון) את בקשתם של השרים נפתלי בנט ואיילת שקד וח"כ שולי מועלם-רפאלי, להתפצל מסיעת 'הבית היהודי'.

כמו כן אושרה הקמת מפלגת "צל"ש" שתיוצג בכנסת על ידי הסיעה החדשה בשם "הימין החדש".

במהלך הדיון נחשף על ידי היועץ המשפטי של הכנסת עו"ד איל ינון כי כבר בחודש אוגוסט האחרון, הועברה מפלגת צל"ש (ציונות, ליברליון ושוויון) מהשר לשעבר יוסף פריצקי לידי עורך דין עמיחי ויינברגר שמינה את בנט לבא כוח הסיעה החדשה.

יו"ר הוועדה ח"כ מיקי זוהר פנה בעקבות זאת לח"כ שולי מועלם ותהה: "כבר מאוגוסט אתם מתכננים את המהלך?".

בפתיחת הדיון ח"כ שולי מועלם-רפאלי הציגה את בקשתה להתפלג ואמרה "מתוך תפילה ומחשבה על עתיד המחנה הלאומי, והרצון המשותף להגדיל את הבית ואת המחויבות לארץ ישראל, אני מבקשת מחברי הכנסת לאשר את בקשת ההתפלגות ולאשר את הקמת הסיעה החדשה. וכן לאשר כי סיעת הימין החדש, מייצגת את מפלגת צל"ש".

חשב הכנסת, חיים אבידר, הבהיר בדיון כי הסיעה החדשה לא תקבל כלום מכספי מפלגת 'הבית היהודי' אך הם גם לא יצטרכו לשלם את חובות המפלגה.

לדבריו, "למפלגת הבית יש חובות לכנסת בסך 1,728,000 שקל עקב הלוואה שהמפלגה קיבלה בחודש דצמבר. בנוסף, למפלגה חוב בגין קנס שקנס מבקר המדינה את המפלגה בגין הבחירות לכנסת ה-20 בסך 272,920 שקל.

"סיעת הימין החדשה לא תהיה זכאית למימון שוטף. המימון יישאר בסיעת הבית היהודי. חובות הסיעה יתקזזו מהמימון השוטף. סיעת הבית היהודי תקבל את מלוא המימון השוטף. כתוצאה מהקיזוז, סיעת הבית היהודי תקבל מימון חודשי בסך 88,000 שקל עד חודש אפריל 2019".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר