סמוטריץ נושף בעורף

השר אריאל מתמודד על תפקיד יו"ר; אם יפסיד - יפרוש

שר החקלאות אורי אריאל לא הגיש מועמדות לחברות ב'איחוד הלאומי' אלא רק לכסא היו"ר, נגד בצלאל סמוטריץ המתמודד אף הוא לראשות הסיעה המוכרת כחלק מהבית היהודי (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בצלאל סמוטריץ' ואורי אריאל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שר החקלאות אורי אריאל הודיע על החלטה דרמטית שקיבל, לקראת הבחירות על יו"ר סיעת האיחוד הלאומי. לדבריו, אם לא יבחר לראשות הסיעה - יפרוש ממנה לחלוטין, גם כחבר, לאחר 18 שנות חברות.

בהתאמה לכך, הגיש אריאל את מועמדותו לכסא יו"ר האיחוד הלאומי בלבד, ולא לרשימת נציגיה לכנסת.

הכרזה זו מצידו של אריאל, מגיעה לאחר שח"כ בצלאל סמוטריץ' הכריז ביום שישי על התמודדותו לראשות סיעת 'האיחוד הלאומי' - חלק מ'הבית היהודי' - נגד אריאל, המבוגר ממנו בעשרות שנים.

במכתב ששיגר לחברי מרכז האיחוד הלאומי, כתב אז סמוטריץ': "החלטתי להתמודד על הנהגת המפלגה. אתם הרי מכירים אותי מצוין, על יתרונותיי וחסרונותיי, ולכן מיותר שאכתוב על עצמי ועל עשייתי בשליחותכם בשנים האחרונות. בראייתי, בשלה העת ש'האיחוד הלאומי - תקומה' תעלה קומה לקראת האתגר הבא שלה, ותמצב את עצמה כבית הפוליטי של הציונות הדתית ושל כל מי שמזדהה עם דרכה וערכיה".

עם המתיחות בין שני הפוליטיקאים, פרגן סמוטריץ גם לשר אריאל. לדבריו, "אורי הוא איש מדהים, שעם ישראל חייב לו הכרת הטוב עצומה על עשרות שנים של עשיה. העבודה לצידו היא זכות ותענוג מרתק, וזו הזדמנות להודות לו באופן אישי".

באשר למערכת הבחירות שלפנינו, לדידו של סמוטריץ היא תהיה "קצרה, עניינית ומכובדת, ומיד לאחריה נתאחד כולנו אחרי המנהיגות שאתם תמצאו לנכון לבחור, ונצא בעזרת השם לדרך חדשה-ישנה. להתחבר מחדש. לשטח, לציבור, לערכים. להוביל. להנהיג".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר