סקרים עדכניים

המפלגה החדשה של בנט ושקד מקבלת 10 עד 14 מנדטים

מסקרים חדשים המתפרסמים כעת, ושנערכו לאחר המפץ בימין עליו הכריזו אמש השרים בנט ושקד, עולה כי הקמתה של מפלגת 'הימין החדש' על ידם היתה צעד נבון פוליטית (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
בנט ושקד, אמש (צילום: Yossi Zeliger/Flash90)

סקרים חדשים שמתפרסמים כעת מגלים כי המפלגה החדשה שהקימו בנט ושקד זוכה ב-10 עד 14 מנדטים, במידה והבחירות היו נערכות היום (ראשון).

הסקר, שנערך על ידי חברת Direct Polls שבבעלות שלמה פילבר וצוריאל שרון, ובדק באמצעים דיגיטליים את 628 המשתתפים בו, אף חושף מי הן הניזוקות העיקריות מהמפץ בימין: הבית היהודי כמובן - והליכוד.

הבית היהודי, המפלגה אותה הנהיגו עד אמש השרים בנט ושקד, יורדת לפי הסקר שהתפרסם ב'מקור ראשון' לחמישה מנדטים, הליכוד בראשות נתניהו נחלש ל-25 מנדטים - ואילו 'הימין החדש' של בנט ושקד זוכה ללא פחות מ-14 מנדטים.

שאר המפלגות: ש"ס עם 5 מנדטים, יהדות התורה עם שבעה, ישראל ביתנו - חמישה, ו'כולנו' של כחלון מתרסקת לגבול אחוז החסימה, עם 4 מנדטים בלבד. צירוך המפלגות החרדיות לקואליציה עם מפלגות הימין מעניק לו בסך הכל 65 מנדטים - מצב דומה לזה של היום.

בנט ושקד מכריזים על הקמת מפלגתם, אמש (צילום: מתוך הפייסבוק הרשמי. תמונה: Yossi Zeliger/Flash90)

מחנה המרכז-שמאל לעומת זאת מקבל 43 מנדטים. הראשונה בו היא מפלגת 'חוסן לישראל' של בני גנץ - 15 מנדטים. יש עתיד שממשיכה לרדת - עשרה בלבד, המחנה הציוני בראשות אבי גבאי 9 מנדטים, מרצ עם חמישה מנדטים ו'גשר' של אורלי לוי אבקסיס רק 4 מנדטים. הרשימה הערבית המשותפת - 12 מנדטים.

בין המפלגות שלא היו מצליחות לעבור את אחוז החסימה אם הבחירות היו נערכות היום, גם מפלגתו של משה בוגי יעלון, במידה והוא ירוץ לבד ולא יתאחד עם גנץ.

לוגו המפלגה החדשה (צילום מסך)

בסקר וואלה! NEWS וחברת Panel Politics, שנערך אף הוא לאחר הודעת בנט ושקד אמש, הם מקבלים 10 מנדטים, הליכוד 28, הבית היהודי בראשות סמוטריץ' 4, ש"ס 4, יהדות התורה 7, כולנו 5 וישראל ביתנו 4. בגוש שמנגד: יש עתיד 15, גנץ ויעלון - אם ירוצו ביחד - 11, המחנה הציוני 9, מרצ 6 ומפלגתה של אורלי לוי 4. 'המשותפת' - 13 מנדטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר