"שמי הטוב נפגע"

העיתונאי שנעצר בהפגנת החרדים הקיצונים תובע את המשטרה

בעקבות עיכובו בהפגנת החרדים הקיצונים, שאירעה בסופ"ש על רקע מעצרה של נערה חוזרת בתשובה העריקה מצה"ל, מגיש היום העיתונאי תביעה נגד משטרת ישראל (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
רגעי המעצר (ווידאו: באדיבות המצלם. תמונה: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כתב mynet ירושלים לירן תמרי, הגיש היום (שני) תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים נגד משטרת ישראל, בגין 'עיכוב שווא' ו'פגיעה בשמו הטוב'.

כזכור, ביום חמישי האחרון הפגינו עשרות חרדים קיצונים בכיכר השבת בירושלים, בשל טענותיהם כי נערה חוזרת בתשובה נעצרה כעריקה מצה"ל.

בתחילת ההפגנה ניגש שוטר לעיתונאי מיינט שסיקר את האירוע, ועיכב אותו למעצר - למרות שזה אמר לו שהוא עיתונאי.

במשטרה הגיבו לדיווח על כך ב'כיכר השבת', כי הכתב צילם את השוטרים בלבד בטענה שהוא עיתונאי, בשונה מעשרות העיתונאים שהיו במקום, וכשסירב כמה פעמים לבקשה לזוז לצד ולא להפריע להם בעומדו בינם לבין המפגינים, ומשלא הציג כל אמצעי מזהה - הוא עוכב למטרת זיהוי, ועם זיהויו לאחר מספר דקות הוא שוחרר.

אלא שתמרי מכחיש הכל, ומסביר תחילה: "מזה שנים ארוכות אני מסקר את הפגנות החרדים, גם כאשר השתתפו בהן אלפי מפגינים. בהפגנה המדוברת לא עלה מספר המפגינים על כמה עשרות, היא נערכה ברחוב צדדי ולא כללה כל חסימת צירי תנועה ובוודאי שלא אלימות מצד המפגינים".

"בסרטון שומעים בבירור שאני מתעקש להציג תעודת עיתונאי, אבל בקשה זו לא מעניינת את קצין המשטרה שטוען שסירבתי להזדהות"...

תיעוד נוסף מרגעי ההתרעה - והמעצר (באדיבות המצלם)

לדבריו, בשיחה עם 'כיכר השבת', "אני מקפיד לשמור על החוק באופן קבוע, ומוצא עמדת צילום על המדרכה בכדי לסקר את ההפגנות הללו. צר לי שדובר משטרת ירושלים מצא לנכון למסור תגובה בלתי מדויקת בלשון המעטה כאילו התערבבתי בין המפגינים וכאילו שהו באותה עת במקום עשרות עיתונאים, בעוד האמת היא שרק אני וצלם כיכר השבת חיים גולדברג היו במקום".

"ראוי כי דובר משטרת ירושלים ייצמד לאמת, בהיותו שופר מטעם המשטרה ואחראי על פרסומים האמורים להיות מהימנים ומדויקים מטעמה", ומשלא נעשה כך, לדבריו הוא כאמור החליט לתבוע את המשטרה ואת הדובר.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "במהלך ההפגנה, נתקלו השוטרים באלימות מצד המפגינים ובחסימת צירי תנועה מרכזיים שחייבו את פינויים לטובת השבת התנועה לסדרה במקום".

"פינוי המפגינים החל לאחר שקצין המשטרה התריע בפניהם להתפנות ולהפסיק את התפרעותם האלימה, ומשלא התפנו החלו השוטרים בפעולות הפינוי כשכתב מיינט ירושלים, למרות ההתרעות עומד בדרכם של השוטרים בין המפגינים לרכב המשטרה שהוגדר לטובת עצורים תוך שהוא מצלם במכשירו הנייד את השוטרים בלבד בטענה שהוא עיתונאי. הכתב התבקש ע"י הקצין מספר פעמים לזוז לצד הדרך, ולא להפריע לעבודתם של השוטרים, ומשלא נענה התבקש להזדהות, אך לא הציג בפני הקצין כל אמצעי מזהה כלל!".

"בעקבות כך ולאור העובדה שסירב להישמע להוראות הקצין, הוא עוכב למטרת זיהוי, ועם זיהויו לאחר מספר דקות בו ניתנה לו האפשרות לגשת לרכבו ולהציג תעודה מזהה, הוא שוחרר. צר לנו כי על אף התנהגותם המכוערת של מפירי הסדר, בחר הכתב דווקא להפריע לשוטרים במקום לעסוק בתיעוד אובייקטיבי של הפרת הסדר וחסימת הצירים הפוגעת קשות בציבור".

"נדגיש, כי עם שחרורו לאחר הזיהוי, התנצל הכתב בפני קצין המשטרה על עצם העובדה שלא היה ברשותו האמצעי המזהה כנדרש בחוק. עוד נדגיש, כי במקום נכחו עוד עשרות כתבים וצלמים נוספים שנשמעו לאנשי המשטרה ולכן הצליחו לסקר את ההפגנה ללא אירועים חריגים".

"אנו קוראים לכתבים המגיעים לסקר זירות מבצעיות להישמע להוראות השוטרים ולשאת עליהם תיעוד מתאים המזהה אותם כעיתונאים. באשר לתביעה ככל שתוגש, הרי שאנו נשיב לה בבית המשפט כמקובל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר