הרב הראשי הגר"ד לאו:

"לא יכולתי לחשוב על ארוע יפה כל כך ביום הולדתי"

קורת רוח רבה בקרב יוזמי "יחד בקדושה" במסגרתו מאות סיימו את הש"ס כולו ביום אחד. בין הלומדים ומוסרי השיעורים גם גדולי תורה מהציבור החרדי (חדשות חרדים)

הרב לאו נושא את דבריו המרגשים (צילום: גדעון שרון)

יוזמה יוצאת דופן המשלבת בין כל עולמות התורה, נערכה אתמול על ידי איחוד ישיבות ההסדר בבנייני האומה בירושלים. במהלך האירוע שנקרא "יחד בקדושה" ערכו ראשי הישיבות, תלמידיהן, בוגריהן, אישי ציבור וכלל אוהבי התורה מרתון לימוד תורה, במסגרתו מאות חברותות סיימו את הש"ס כולו ביום אחד. בין הלומדים ומוסרי השיעורים גם גדולי תורה מהציבור החרדי

יוזמה יוצאת דופן של שילוב בין כל עולמות התורה בישראל נערכה החל משעות הבוקר בבנייני האומה בירושלים על ידי איחוד ישיבות ההסדר. זאת, תוך מאמץ להתעלם מהבדלי הגישות הלאומיות כאשר מדובר על לימוד תורה. פרופ' שמחה גולדין, אביו של סגן הדר גולדין, הי"ד, פתח את האירוע בלימוד למען השבת גופות הנעדרים והבאתם לקבר ישראל.

הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הרבני הגדול, הגר"ד דוד לאו ציין בדבריו: ״אין קירבה גדולה יותר לקב״ה מאשר לימוד דף גמרא. הגמרא מסתיימת בסוגיית ״כל השונה הלכות בכל יום״ ומלמדת את האדם לחזור שוב ושוב על התורה ולהכיר בכך שכל לימוד וחזרה מגלה עוד טפח בתורה שהיה סמוי בה לפני כן. אני מודה לאיחוד ישיבות ההסדר על לימוד התורה הזה, לא יכולתי לחשוב על אירוע יפה כל כך להיות בו ביום הולדתי״.

במהלך הצהריים הגיעו הרבנים הראשיים לירושלים הראשון לציון הגרש"מ עמאר והגר"א שטרן שהתקבלו בשירת "ימים על ימי מלך תוסיף" ובהרקדה מרגשת של מאות תלמידי חכמים. בדבריהם ציינו הרבנים את הייחודיות של המעמד שעוסק הן באחדות סביב לימוד התורה ובכוחה של התורה לאחד את כל חלקי העם, שאנו כה זקוקים לו במיוחד בזמנים הללו. עם תום האירוע אמרו שני הסבים של התינוק הנרצח מעופרה קדיש לעילוי נשמתו.

הפרויקט נעשה בשיתוף פעולה יוצא דופן בין המגזרים השונים, וכלל רבנים מכל קצוות הקשת של הציונות הדתית, לצד רבנים חרדים בולטים. בין הרבנים ניתן למנות את רב העיר העתיקה הגר"א נבנצאל, האב"ד הגרז"ן גולדברג, חבר בית הדין הרבני הגדול לשעבר הגר"ש דייכובסקי, מומחה הכשרות הגר"ד לנדאו, הרב הראשי הגר"ד לאו, הרבנים הראשיים לירושלים הגר"א שטרן והראשון לציון הגרש"מ עמאר, הגרב"צ הכהן קוק, הגר"י אריאל, הגר"ד ליאור, הגר"א וייס, הרבצ"ר אייל קרים ועוד רבים נוספים

במסגרת אירוע "יחד בקדושה" מאות זוגות של ׳חברותות׳ למדו ברציפות שמונה דפי גמרא כל אחת. זאת במטרה להתחיל ולסיים את ששת הסדרים כולם, לא פחות מ-37 מסכתות, ביום אחד.

הלימוד החל ה בשעה 9 בבוקר, בהשתתפות ראשי ישיבות, בוגרים, שרים וחברי כנסת, והסתיים בשעה 18:00 באמירת קדיש ע"י הסבים של התינוק עמיעד ישראל איש-רן הי"ד שנרצח בפיגוע הירי בעפרה. עם תום הלימוד נערכה תפילת ערבית המונית ושמחה לרגל הסיום המשותף והמרוכז ביותר של לימוד הש"ס אי פעם, שסחפה את המוני המשתתפים והמצטרפים להרקדה בה נטלו חלק רבנים וראשי ישיבות.

רמ"ט האיגוד מוני יסלזון : "מדובר באירוע היסטורי שבא להסיר את המחיצות, כאשר כל אוהבי התורה ולומדיה לוקחים בו חלק. מטרתנו הראשית היא להגדיל תורה, להאדירה ולהרחיב את ממדיה". יסלזון שבעצמו למד בחברותא מדגיש בהתרגשות רבה כי "לימוד הגמרא הינו אבן היסוד בבניין כל ישיבה, מזה אלפי שנים. התעמקות בלימוד ש'ס ופוסקים, בבקיאות בעיון ובפסיקה- הנו לחם חוקו של כל למדן. חובתנו להמשך העברת תורה במסורת מדור לדור, בכך תלויה בשורתם של תלמידי חכמים המרבים שלום בעולם. הגמרא היא בסיס השותפות בין עולמות ובתי מדרש שונים ואת זה אנחנו מבליטים היום באמונה כי ה"ויעשו כולם אגודה אחת", יוביל אותנו "לעשות רצונך בלבב שלם".

הרב נבנצל באמירת ההדרן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר