דרמה פוליטית

אבי גבאי פירק את השותפות עם ציפי לבני

בפתח ישיבת סיעת 'המחנה הציוני', הודיע יו"ר 'העבודה', אבי גבאי, על פירוק השותפות עם ציפי לבני. "מאחל לך הצלחה בבחירות, בכל מפלגה שבה תהיי", אמר גבאי (חדשות, פוליטי)

אבי גבאי מדיח את ציפי לבני (צילום: מפלגת העבודה)

דרמה פוליטית: בפתח ישיבת סיעת 'המחנה הציוני', הודיע יו"ר 'העבודה', אבי גבאי, על פירוק השותפות עם ציפי לבני ומפלגתה 'התנועה'.

לבני, שישבה בישיבת הסיעה לצדו של גבאי, לא ידעה דבר על הפצצה הפוליטית שגבאי עומד להטיל בהחלטתו לפרק את השותפות עמה.

"קיוויתי והאמנתי שהשינוי והשותפות החדשה יובילו לצמיחה שלנו, לחיבור של ממש, לפירגון הדדי, אבל הציבור חכם הוא רואה שזה לא מצב הדברים והתרחק", הסביר גבאי.

גבאי הוסיף ואמר כי "אני עדיין מאמין בשותפות, בחיבורים, בלאחד מחנה גדול ומחוייב לשינוי, אבל חיבורים מוצלחים מצריכים חברות, עמידה בסיכומים ונאמנות לדרך. זה לא קורה בשותפות הזאת ולכן אני שוב בוחר בציבור".

גבאי פנה ללבני ואמר: "ציפי, אני מאחל לך הצלחה בבחירות, בכל מפלגה שבה תהיי".

"אנחנו נמשיך להילחם ולהיות מחויבים לשינוי שעם ישראל רוצה. באתי לפוליטיקה עבור העם ואשאר תמיד בצד שלו".

בנאומו, הסביר גבאי כי לאחר שנבחר "קיבלתי גם את עצתו של יצחק הרצוג ושמרתי על השותפות עם ציפי והתנועה במסגרת המחנה הציוני. זה לא פשוט להיכנס לשותפות שמישהו אחר הקים, אבל זכרתי שהתחייבתי לעשות מה שנכון לניצחון בבחירות. אפילו ניסיתי להביא לאיחוד מלא של המפלגות. לצערי זה לא קרה.

"כשהרצוג התפטר. ציפי ביקשה את תפקיד יו"ר האופוזיציה במקומו. כולל כאן, בחדר הזה, אל מול המצלמות כשאמרה שזה התנאי שלה להמשך השותפות. בחרתי בשותפות, כולל סיכום על שיריונים לתנועה. שיריונים שגרמו למתח עצום במפלגה שלי ואפילו ליותר מכך.

"שוב בחרתי בציבור, שמעתי את הקולות במחנה שלנו שמבקשים אחדות וקיבלתי את בקשתה של ציפי. בחרתי להתעמת עם הפוליטיקה הפנימית ולשמור על האחדות של המחנה".

בתגובה ראשונית להדחה, צייצה ציפי לבני בטוויטר: "תודה למתקשרים, למסמסים ולתומכים. טוב שהותרו הספקות ואפשר להתמקד באתגר הלאומי החשוב שעומד לפנינו, כל המאמינים באמת בדרך - מהפך בבחירות הקרובות".

ח"כ יואל חסון הגיב להדחתה של לבני ואמר כי "מהיום הראשון גבאי לא קיבל את עיקרון השותפות, השותפות שהביאה 24 מנדטים, התוצאות בסקרים היום הם תוצאה ישירה של הנהגת היחיד של גבאי. מתוך מצוקה של גבאי בתחום הוא הפך את המחנה הציוני למפלגת נישה ודחק את הדגל המדיני - בטחוני. ניהול מדינה זה עסק רציני למדינאים".

ח"כ שלי יחימוביץ אמרה בתגובה כי "מדובר בצעד דרמטי, אמיץ ומנהיגותי של אבי גבאי. אי אפשר להתכחש לעובדות: אף שלבני אדם ראוי, ההסכם בינה ובין גבאי לא עבד, ואף להיפך: הוא הפחית את האמון של הציבור במפלגה, והיה ברור כי לבני אינה משלימה עם הנהגתו של גבאי. למפלגת העבודה מסורת ואידיאולוגיה ברורים, ואני בטוחה שנצלח את המשבר ונצליח בבחירות הקרובות".

ח"כ איציק שמולי אמר כי "אני מגבה את יו"ר המפלגה באופן מלא ומתייצב מאחורי החלטתו. ציפי לבני אשה ראויה אך התנהלותה מול המפלגה והיו"ר בשבועות האחרונים העצימו את חוסר האמון ופירקה את השותפות הזו בפועל. לא היתה מחלוקת מהותית בינינו באשר לצורך לייצר חיבורים עם גורמים אחרים אבל דרך הפעולה שלה יצרה מציאות בלתי אפשרית".

ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו הגיב: "‫אני לא מתערב באיך השמאל מחלק את הקולות שלו. מה שחשוב לי הוא שהימין יקים גם את הממשלה הבאה וימשיך להוביל את מדינת ישראל. לצורך זה חייבים להצביע רק לליכוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר