הקרב על השבת

התקפה ביומונים נגד יעקב וידר: "נציג מפלגה חילונית"

הודעה שפרסם יעקב וידר, נציג 'הליכוד' בעיריית בני ברק, בנושא עבודות הרכבת וחילולי הבת, הביאה למתקפה נגדו ביומונים החרדים. וידר: "העסקנים נתפסו משקרים" (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
מתחם העבודות בבני ברק. ארכיון (צילום: בעריש פילמר)

כניסתו של נציג 'הליכוד', יעקב וידר, למועצת העיר בני ברק בבחירות האחרונות, מעוררת דילמה לא פשוטה לנציגים החרדים. מצד אחד ישנו כידוע שיתוף פעולה בין החרדים לראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי ל'הליכוד', חברי הכנסת החרדים וראשי הערים החרדיות פועלים בשיתוף פעולה אדוק עם ראשי הליכוד, מן הצד השני, כאשר יעקב וידר מביא את השרים להתעניין בעיר בני ברק בה הוא נכנס כחבר מועצה, הדבר מעורר את זעמם של אישי הציבור החרדים.

בתחילת השבוע, כפי שדווח ב'כיכר השבת', התפתח עימות במליאת העירייה בין יעקב וידר לנציג דגל התורה עו"ד משה מורגנשטרן על הקרדיט על אישור הנחה בארנונה לאנשי מילואים. הבוקר (רביעי) יוצאים היומונים החרדים במתקפה נגד וידר.

הרקע למתקפה של "ועדת הרבנים למען השבת" היא הודעה שפרסם וידר על דאגתו לקדושת השבת. בהודעה מטעמו נאמר: "כחבר מועצת העיר, העברתי לשר את בקשת תושבי העיר שגם הרכבת התחתית המתוכננת תעבור בבני ברק, בנוסף לרכבת הקלה. השר ביקש להדגיש כי אין ולא יהיו חילולי שבת בבניית הרכבות ומתבצעות בשבת רק עבודות תת קרקעיות למניעת קריסת תשתיות שהן פיקוח נפש וגם זה על ידי עובדים שאינם יהודים בלבד".

הבוקר, זוכה יעקב וידר למתקפה ביומונים החרדים, על כך שהגיע לסיכום עם שר התחבורה שרק גוים יעבדו בעבודות הרכבת בבני ברק: "הרבנים הבהירו כי עבודות אסורות בשבת, גם אם הן נעשות בידי לא יהודים, בשירותם של יהודים".

ועדת הרבנים למען השבת יוצאת במתקפה אישית על יעקב וידר: "נציג הליכוד נפגש עם מקורבו איש מפלגתו ושניהם מקיימים, בינם לבין עצמם, משא ומתן על דברים שחבר המועצה לא מוסמך בהם ואינו משקף את עמדת העירייה ובוודאי לא את עמדת הרבנים".

בוועדה למען קדושת השבת מבהירים כי מדובר במיחזור טענות מחללי השבת והצגתן מחדש, והפעם כאילו היו 'הישגים'. "הלוואי שהיה כן הדבר, שאין ולא היו חילולי שבת בעבודות. העבודות נעשות בלי להתחשב לא בתורה ולא בהלכה, ובוודאי שלא בהלכות פיקוח נפש".

אנשי 'הליכוד' בבני ברק (באדיבות המצלם)

היומונים תוקפים כי "לאחר שנים ארוכות בהן לא היה נציג של מפלגה חילונית בבני ברק, בבחירות האחרונות הצליח להיבחר למועצת העיר נציג מפלגת הליכוד, יעקב וידר".

יעקב וידר, יו"ר סיעת 'הליכוד' בעיריית בני ברק וראש המטה החרדי בליכוד, מסר בתגובה: "העסקנים שוב נתפסו משקרים במצח נחושה גם לרבנים וגם לציבור, לאחר שהתברר שאין כלל חילולי שבת בחפירות הרכבת הקלה בבני ברק. שבת קודש חשובה גם לי, גם לשר התחבורה וגם לליכוד הרבה יותר מלאותם עסקנים שלמרבה הצער מנסים לעשות בה שימוש פוליטי ציני.

"אני מחויב רק לתושבי בני ברק ולכן אמשיך לפעול למענם ולקדם את שדרוג תשתיות התחבורה בעיר. שוב, בלי הפגנות ובלי כותרות - הליכוד הוא זה שמנע את חילולי השבת, הליכוד הוא זה שמחבר את בני ברק ואת שאר חלקי הארץ, הליכוד הוא זה שמצמצם את הפערים, ובעזרת ה' הליכוד יגדיל את כוחו בבחירות וימשיך לעשות כך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר