סערה בטבריה

ראש העיר מארגן חילול שבת; המקובל מכריז על "יום צום"

"לא ניתן לכפייה החרדית לשלוט בעיר", הכריז רון קובי וקרא לחילול שבת המוני בדמות מסיבת רחוב. בעקבות כך, הורה המקובל רבי דב קוק על יום צום - מחר, ואמר כי " "אין לך צער גדול יותר" (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: הרשת הצפונית, פלאש 90)

ראש עיריית טבריה, רון קובי, פרסם בעמוד הפייסבוק שלו על אירוע של חילול שבת גדול אליו הוא מזמין את הציבור לאחר המרתון המתקיים ביום שישי בעיר.

"כולם להתכונן!!", כתב קובי, "מסיבת רחוב בשישי הקרוב. אחרי המרתון אנחנו חוגגים ברחוב הקישון. אוכל, יין, בירות, מוסיקה חיה, די ג'יי טכנו והמון חברים חברות טבריינים ומבחוץ. סופ"ש חגיגה בטבריה".

קובי הוסיף והבהיר הבוקר כי "אף אחד לא יעצור את טבריה! העיר חוזרת לימיה הגדולים כבירת הבילויים של הצפון. הסטטוס קוו בעיר התחתית באיזורי הבילוי והתיירות ישמר! העיר תהיה פתוחה במוקדי הבילוי גם בשישי ושבת! לא ניתן לכפייה החרדית לשלוט בעיר".

בעקבות כך, המקובל הגאון רבי דב קוק, יצא היום (רביעי) ב"קריאה מחייבת" לתושבי העיר לצום מחר יום חמישי כמו בצום תשעה באב.

קריאתו של המקובל הרב דב קוק (צילום: הרשת הצפונית)

"נבקש מכל מי שיש לו זיקה לשבת לצום ולעשות תענית ציבור ביום חמישי הקרוב כ"ו טבת תשע"ט 3/1/19 למנינים כשם שקובעים צום במקרים שיש סכנה כגון ספינה המיטרפת בים, או מחלות ועצירת גשמים, שאז קובעים צום בשני וחמישי ושני, כך צריך לצום מחר על חילול השבת ההמוני בעיר טבריה", אמר הרב.

המקובל הוסיף ואמר כי "אין לך צער גדול יותר מאשר חילול שבת, וזה יותר מצער של עצירת גשמים וסכנות אחרות, כי זה צער של הנשמה, צער של בורא עולם, צער של התורה, צער של הצדיקים, צער של משה רבנו, צער של כל הצדיקים הנמצאים בטבריה, צער של רבי חיים אבולעפיה, בכיות של הרמב"ם, בכיות של רבי מאיר בעל הנס, צער של רבי חייא ובניו, צער של רבי אברהם אבוחצירה, צער של רבי משה קליר רבה של טבריה, וכל הצער בגדול של כל הקדושים שנמצאים בטבריה" .

"על פי דין", הוסיף הרב קוק, "אנחנו צריכים כל מי שיכול לצום מחר שיצום, ולהוציא ספר תורה ולקרוא "ויחל משה" הקריאה של תענית. כי זו באמת צרה גדולה מאוד. מי שיכול לצום מהלילה כמו תשעה באב עדיף, כי חילול שבת זה כמו לשרוף את בית המקדש – כמו חורבן בית המקדש, ממילא מי שיכול לצום מהלילה כמו תשעה באב עדיף, ומי שאין לו כח לצום מהלילה כמו תשעה באב, שיצום מהבוקר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר