המסע המדיני

דיווח: ביקורו של נתניהו בברזיל מוצלח מאוד

ביקורו של ראש הממשלה ורעייתו בברזיל, מוגדר על ידי ירושלים כהצלחה. נתניהו פגש את הנשיא החדש והשתתף בטקס ההשבעה שלו לצד מפגש מוצלח עם פומפיאו (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

נתניהו נמצא בביקור מוצלח במיוחד בברזיל, אליה נסע כדי להשתתף בטקס ההשבעה של הנשיא החדש ז'איר בולוסנארו שתומך בישראל. נתניהו התקבל באהבה רבה במדינת הענק ואלפי בני אדם קיבלו אותו בתשואות רמות, כשהגיע לטקס ההשבעה.

על פי גורם מדיני בכיר שצוטט ב-ynet בישראל מרוצים מאד גם מפגישתו של נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפיאו שנערכה אתמול. על פי הדיווח רוב בקשותיה של ישראל, שבע מתוך שמונה, התקבלו. הבקשה שנותרה פתוחה היא המחלוקת סביב עסקת מכירת מטוסי ה-F16 הישנים של ישראל לקרואטיה.

על פי דבריהם של נתניהו ופומפיאו עצמו הפגישה עסקה בסוגיות השונות של ביטחון ישראל בצפון לנוכח הנסיגה האמריקנית המתוכננת שעל פי הדיווחים האחרונים תהפוך למתונה יותר ותיעשה בשלבים איטיים יותר.

נתניהו מסכם פגישות נוספות מוצלחות עם נשיא הונדורס חואן אורלנדו הרננדס, פגישה משולשת עם פומפיאו לבקשתו של הנשיא ההונדורסי שביקש כי ישראל תעזור לו ביחסיו עם ארה"ב. בפגישה דובר גם על העברת השגרירות לירושלים.

נתניהו פגש גם את ראש הממשלה ההונגרי, ויקטור אורבן שסיפר לו על התוכנית חדשה בכל הנוגע למוזיאון השואה במדינה.

"מי שרוצה הוכחה נוספת למעמדה של ישראל ככוח עולמי עולה צריך לראות מה קורה כאן בברזיל. איזו הערצה יש להם כלפינו. כשנשיא ברזיל נתן לי את המדליה הגבוהה ביותר שברזיל מעניקה למנהיג זר, עשיתי זאת בשליחותכם", אמר נתניהו והוסיף, "הייתה לי גם פגישה מעולה עם מזכיר המדינה מייק פומפאו, שחיזקנו בה עוד יותר את שיתוף הפעולה בין ישראל לארה"ב בכל התחומים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר