בגלי צאנז

בסוף חודש שבט: 'אגודה' תאחד את הקהילות

ב'אגודת ישראל' מנסים, באמצעות הוועידה, לאחד את כלל הציבור החסידי והקהילות סביב הסיעה. התאריך: כ"ד-כ"ה בשבט, במלון 'גלי צאנז' בנתניה. כל הפרטים (חדשות, חסידים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
ח"כי 'אגודה' (צילום: המחנה החרדי)

מטרת ועידת אגודת ישראל בגלי צאנז: לאחד את כלל הציבור החסידי וקהילות הקודש, סביב אגודת ישראל, במוזמנים יהיו כבר ראשי סניפים חדשים וכן מתוגברים, שהולכים ומוקמים בעצם ימים אלה. ויש תאריך: בימים רביעי וחמישי כ"ד-כ"ה בשבט, במלון 'גלי צאנז' המחודשים בנתניה.

כפי שפורסם ב'כיכר השבת', באגודת ישראל נשלמות ההכנות לועידה שתתקיים לנציגי התנועה בכל הארץ, במלון גלי צאנז בנתניה כהערכות לקראת הבחירות, ודיונים על תוצאות הבחירות המונציפאליות.

יו"ר אגודת ישראל הרב יוסף קופרברג, אמר ל'המודיע' ו'המבשר', על רקע ההכנות לוועידה, כי "חובתנו לעשות הכל כדי שכל קהילה וכל פרט מתוכה, ירגישו את השייכות שלהם לאגודת ישראל. השייכות קיימת ואמיתית, אך לעתים יש אנשים או אפילו קהלים שלא מרגישים אותה די ולא מבינים משמעותה. עלינו לדעת את האמת כי כולנו שותים מהבאר שחפרוה שרים. צריכים אנו להבין עד כמה אנו מחוייבים שהבאר תמשיך לנבוע מים חיים של תורה והנהגה יהודית ולהשקות ממנה אחרים".

בישיבת הנהלת המרכז הארצי של אגודת ישראל שהתקיימה ביום ראשון השבוע בבית התנועה בבני ברק, התקבלה ההחלטה לקיים את הוועידה הארצית המדוברת. כאמור, התאריכים והמקום נקבעו, והיא תתקיים בימים רביעי וחמישי כ"ד-כ"ה בשבט, במלון 'גלי צאנז' המחודשים בנתניה.

לפי הפרסום הבוקר ביומוני אגודת ישראל: "האתגר המרכזי של הוועידה הוא לאחד את כלל הציבור החסידי וקהילות הקודש, סביב תנועת אגודת ישראל, אשר עומדת מעל מאה שנה בראש המחנה התורתי, כשהיא מעוטרת בהורמנא ובהנהגה של גדולי ומאורי הדורות.

אל הוועידה יוזמנו ראשי, עסקני ופעילי אגודת ישראל מכלל קהילות החסידים די בכל אתר ואתר, מתוך מטרה לחבר את המגזר החסידי כולו, סביב התנועה המפוארת אשר נוסדה ע"י מצוקי ארץ, ולהביא לביטוי נכון, את שותפותם בעשיה ובמלאכת הקודש של אגודת ישראל, שהיא לפתור את בעיות השעה העולות על הפרק, ברוח התורה והמסורה".

עוד נכתב כי "בוועידה יועלו הצעות שונות לחיבור הציבור החסידי אל התנועה והעשיה בקרבה, מתוך מטרה והבנה כי אגודת ישראל היא הבית של כל ציבור החסידים ואנשי המעשה. הרעיונות יבואו לידי ביטוי, גם בשים לב לעובדה שאנו מסכמים ולומדים לעומק את תוצאות הבחירות לעיריות ולמועצות המקומיות שהתקיימו בחודש מרחשון האחרון. מאידך, הציבור בארץ ישראל ניצב כבר שוב מול תאריך בחירות לכנסת, המתקרב ובא, בראשית חודש ניסן. אגודת ישראל חייבת עבור קודשי ישראל ושבת קדשנו ולמען ציבור שומרי התורה וזכויותיו, לבחון את הדרכים להביא לכך שכל יהודי מהחסידים ואנשי מעשה, יכיר את האמת כי ביתו באגודת ישראל"

לדברי המארגנים, במהלך ימי הוועידה יתקיימו מושבים שונים בהנחיית אנשי מקצוע, מתוך הפקת לקחי העבר וראיית פני העתיד. ייכונו פאנלים מרתקים בנושאים הקשורים לעבודת נבחרי הציבור, תפקידם ומהותם.

במוזמנים יהיו כבר ראשי סניפים חדשים וכן מתוגברים, שהולכים ומוקמים בעצם ימים אלה, כהחלטה נוספת של הנהלת המרכז שהתקיים השבוע. כמו כן ישתתפו בוועידה הרחבה, אישי ציבור חסידיים ואגודאיים, שאינם נוטלים עדיין חלק פעיל במסגרות העשיה של התנועה, מתוך כוונה ורצון שלהם לתרום את חלקם ולשאת במשא הקודש, להגדיל ולהאדיר תורה.

בתחילת השבוע פורסם לראשונה ב'כיכר השבת' כי ישראל קופרברג מונה להקמת סניפי אגודת ישראל בכל הארץ לקראת הבחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר