בר רפאלי מסתבכת: נשקלת העמדתה לדין על עבירות מס

על פי החשדות וכתבי האישום, הסתירו אשת העסקים ואמה, ציפי רפאלי, הכנסות בסך כ-23 מיליון ש"ח מחברות בשליטתה וכן שימוש ברכבי יוקרה בתמורה לפרסום ויחסי ציבור (ברנז'ה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בר רפאלי (צילום: shutterstock)

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה לאשת העסקים בר רפאלי, אמה ציפי רפאלי ורפי רפאלי, כי נשקלת העמדתם לדין בכפוף לשימוע, בעבירות מס - כך נמסר ממשרד המשפטים. כמו כן, רפי וציפי רפאלי חשודים בעבירת הלבנת הון.

לפי כתב החשדות, בשנים 2007-2006 הגישה אשת העסקים בר רפאלי דוחות לפקיד השומה, בהם דיווחה שאינה תושבת ישראל, ולא כללה בהם הכנסות שהפיקה מעבודותיה בחו"ל.

בשנת 2009, נחתם הסכם פשרה ולפיו ישולם מס בישראל בגין מלוא הכנסותיה של בר רפאלי בארץ ובעולם, שהופקו בשנים 2005-2007. במסגרת זו הסתירו בר, ואמה ציפי רפאלי ששימשה גם כמנהלת האישית שלה, מפקיד השומה הכנסות בסך כ-6 מיליון ש"ח.

בהמשך הקימה רפאלי חברות בחו"ל, פתחה חשבונות ברחבי העולם והכנסותיה הוזרמו אליהם. בדוחות המס ובהצהרת הון שהגישו החשודים, הצהירו כי אין לבר רפאלי הכנסה בישראל וכי היא תושבת חוץ.

בדיוני שומה לשנים 2009-2012 מסרו החשודים לפקיד השומה מידע כוזב והסתירו ממנו מידע רלוונטי, וזאת במטרה להסתיר את זיקותיה של בר רפאלי לישראל. במקביל הציגה בר רפאלי בפני רשויות המס בארצות הברית מצגים, לפיהם היא איננה תושבת ארה"ב וכי היא מתגוררת בישראל.

ההכנסות לגביהן בוצעו פעולות ההסתרה, עמדו על מיליוני שקלים לכל שנה בין 2009-2012 - ובסך הכל למעלה מ-23 מיליון ש"ח.

בין היתר, בשנים אלו שכרה ורכשה בר רפאלי דירות בישראל, אולם לאור חששן של בר וציפי רפאלי כי עובדות אלו עשויות להוות זיקה בה יתחשב פקיד השומה בקביעה כי מרכז חייה בישראל, הסתירו את שמה מרישומי הדירות תוך הצגת מצגים כוזבים לרשויות.

עוד על פי כתב החשדות, ציפי רפאלי חשודה בהשמטת הכנסות בסך כ-3 מיליון ש"ח מעמלות שקיבלה כתוצאה מפעילותה כסוכנת של בר רפאלי, וזאת באמצעות הפקדת העמלות בחשבונות בנק בחו"ל על שם בר רפאלי או חברות בשליטתה.

בר וציפי רפאלי חשודות גם בביצוע עסקאות חליפין שהניבו הכנסות בגובה מיליוני ש"ח, מבלי שדווחו לרשויות כנדרש בחוק, לרבות מימון שכר דירה ורכש דירה, וכן שימוש ברכבי יוקרה, בתמורה לפרסום ויחסי ציבור. בנוסף, לציפי ורפי רפאלי מיוחסות עבירות הלבנת הון שכן הצהירו שהם הנהנים בחשבונות אשר בפועל בר רפאלי הייתה הנהנית בהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר