הטרגדיה בברכפלד

האב זעק בהלווית בנו הפעוט: "הקב"ה לקח את היהלום"

"אני מתחזק ומשתדל להאמין שהגיעה התקופה שנגמר הפיקדון", כך ספד האב בבכי מטלטל לבנו הפעוט שנפטר במשפחתון • "הקב"ה לקח את היהלום, הוא היה כולו שמח, כולו חיוך" (דיין האמת)

אבי רבינא | כיכר השבת |
תמונת אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הלוויה קורעת לב נערכה אמש (רביעי) באחוזת ברכפלד שבמודיעין עילית, לפעוט בן התשעה חודשים - שמעון חיים מושקוביץ ז"ל, שנפטר לאחר שנחנק מאוכל בעת שהותו במשפחתון בבית המטפלת.

בהלוויה שיצא מביתו ברחוב יהודה הנשיא בעיר, השתתפו מאות מכרים ובני משפחה. עין לא נותרה יבשה בעת הספדו של האב, שמירר בבכי על לכתו של בנו בחטף, אך חיזק את כל הנוכחים בדברים רוויי אמונה.

"אתמול בצהריים שהייתי בבית חולים, עוד הייתה לנו תקווה מסוימת לנס", פתח האב, "ביקשתי מהקב"ה שיש כל כך הרבה קרובים וידידים שלא מגיע להם ובזכותם שנזכה לנס, אבל הקב"ה רצה אחרת".

במהלך הספדו, הביא האב את דברי הגמרא על רבי מאיר שנפטרו לו שני בניו בשבת, ואשתו הסתירה זאת ממנו ובדרכים עקיפות שאלה אותו האם בן אדם צריך להחזיר חפץ שקיבל לשמירה כפיקדון. אמר לה רבי מאיר: בתי, מי שיש פיקדון אצלו אינו צריך להחזירו לרבו?!

האב הוסיף: "כשמפקידים אצל בן אדם חפץ למשך שנה שלמה לתקופה מסוימת, זה אומר שסומכים עליו. ואם באים לקחת את זה ממנו, לא צריך להגיד לו כלום, הוא יודע שבאים לקחת את הפיקדון, אומרים לו 'אתה לא מספיק נאמן לשמור על היהלום היקר הזה'".

"אני מתחזק ומשתדל להאמין שהגיעה התקופה שנגמר הפיקדון", המשיך האב, "הקב"ה לקח את היהלום, הוא היה כולו שמח, כולו חיוך, אנחנו מבקשים מריבנו של עולם 'ותגמלנו חסדים טובים', מבקשים ש'הראנו בבוקר חסדך ונרננה ונשמחה בכל ימינו'".

"תודה רבה לכל היהודים היקרים שעזרו, רואים פה עניין של להתחזק בלשון הרע ובלשון הטוב", אמר האב, "מבקשים שתעלה למעלה ותבכה שם שיאמר קץ לצרותינו, שיהיה לאמא כוח לגדל את הילדים האחרים, ואת כל הקהילה, שיהיה לנו כוח, ובילע המוות לנצח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר