מנדלבליט מגלה

"כששמתי כיפה, הציק לי שאבא לא דיבר איתי על זה"

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הפתיע בנאומו עם קביעה משפטית מעניינת לגבי נתניהו, אך את תשומת הלב משכה התייחסותו לאביו החילוני שקברו חולל לאחרונה (ציצית)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אביחי מנדלבליט (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמר הערב (חמישי), כי בנימין נתניהו יכול להמשיך בכהונתו כראש ממשלה גם לאחר החלטה להעמיד אותו לדין בכפוף לשימוע.

כשהיועמ"ש נשאל האם אמירתו זו תקפה גם במידה וההחלטה על הגשת כתב אישום תיוותר אף לאחר השימוע, הוא התחמק מלהשיב ישירות, ואמר שעל כך כלל לא הספיק אפילו לחשוב.

בנאומו בכנס 'העמותה למשפט ציבורי', אישר מנדלבליט כי תוגברה האבטחה סביבו, ואמר כי אינו יודע מי עומד מאחורי חילול קבר אביו: "זה נמצא בחקירה, מקווה שיגלו מי עשה זאת".

"אבא שלי תמיד היה לוקח אותי לשיחה כשלדעתו ההחלטות שלי לא היו נכונות. לכן הציק לי כשהוא לא דיבר איתי ברגע ששמתי כיפה על הראש. הוא אמר לי שזה עניין של אמונה, ומה שחשוב - שאשאר הבן שלו. חלפו שבע שנים, ובגיל 32 אירע הרצח של ראש הממשלה יצחק רבין. קיבלתי ממנו טלפון היסטרי, והוא אמר לי 'תגיד שאתה מגנה את זה' - אמרתי לו 'כמובן'".

באשר למחאה נגדו משמאל, אמר היועמ"ש: "כל הרעשים מסביב לא רלוונטיים; רק הראיות ידברו. אנחנו משתדלים לעבוד כמה שיותר מהר, אך בשום אופן לא על חשבון מקצועיות".

מנדלבליט, בהתייחסות לחקירות נתניהו (צילום ארכיון: חיים גולדברג / כיכר השבת)

"אנו מודעים לאחריות המוטלת עלינו", אמר מנדלבליט ביחס לחקירות נתניהו: "לחתור לחקר האמת ולקבל החלטות צודקות ונכונות בתיקי החקירה שכרגע מעסיקים את כולנו. בסופו של דבר רק הראיות ידברו. נמשיך לעשות זאת באופן ענייני ומקצועי, ובמהירות האפשרית, מבלי להתפשר על איכות התהליך וההחלטה. אלו השיקולים היחידים שמנחים אותנו"

בענין זה תקף היועץ המשפטי לממשלה במרומז את יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם (הליכוד), שאמר ש"אם נתניהו יעמוד לדין, מיליונים לא יקבלו זאת". לדברי מנדלבליט, "בעת האחרונה נשמעות טענות חסרות ביסוס על התנהלות לא-עניינית כביכול מצד רשויות אכיפת החוק, ובצידן נשמעות אמירות על כך ש'מיליוני אנשים לא יקבלו' החלטה כזו או אחרת. האמירות מבקשות לקעקע את אמון הציבור בכך שההחלטות שלנו הן מקצועיות וענייניות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר