לראשונה אישור רשמי

נשיא מצרים מאשר: "שיתוף הפעולה עם ישראל טוב מאד"

היחסים עם מצרים בשנים האחרונות מאז עלייתו של א-סיסי לשלטון טובים מאד וכעת הדברים גם נאמרים בקול על ידי הנשיא המצרי בראיון בתכנית "60 דקות" ברשת CBS האמריקנית (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום מסך: CBS)

זהו אמנם סוד גלוי, אך זו הפעם הראשונה שגורם רשמי מודה בשיתוף הפעולה והמעורבות הישראלית במלחמה בדאעש בסיני. הנשיא המצרי עבד אל פתאח א-סיסי אישר בראיון בתכנית "60 דקות" של רשת CBS כי יש שיתוף פעולה כזה ואף הגדיר אותו כטוב ביותר אי פעם. "יש לנו מגוון רחב של שיתופי פעולה עם הישראלים", אמר הנשיא המצרי.

הראיון שחלקים ממנו התפרסמו אתמול (חמישי) כבר מעורר מהומות וברשת האמריקנית טוענים שמצרים מנסה למנוע את שידורו של הראיון המלא בשל דברים שאמר א-סיסי על נושא זכויות האדם בארצו. בראיון נשאל א-סיסי על הטענות לפיהן ישנם 60 אלף עצורים פוליטיים במצרים. הנשיא ענה: "אני לא יודע מאיפה הם הביאו את המספר הזה. אמרתי כבר שבמצרים אין אסירים פוליטיים".

ברשת טוענים שהראיון צפוי להתפרסם בשלמותו ביום ראשון הקרוב למרות הלחצים.

כזכור, לפני כשנה דווח כי כלי טיס של חיל האוויר הישראלי תקפו בשנתיים האחרונות למעלה מ-100 פעמים בשטח מצרים וזה כחלק מהניסיון לסייע לנשיא עבד אל-פאתח א-סיסי במאבקו נגד דאעש. כך דיווח העיתון "ניו יורק טיימס". בישראל ומצרים סירבו להתייחס לדיווח באותה עת.

סיסי ונתניהו במפגש בניו יורק

הדיווח בעיתון האמריקני התבסס על לא פחות משבעה גורמים אמריקנים ובריטים שהיו מעורבים בנושא הביטחוני במזרח התיכון, אך נותרו בעילום שם.

גורמים אמריקנים שצוטטו ב"ניו יורק טיימס" טענו כי "חיל האוויר הישראלי שיחק תפקיד מרכזי בסיוע לצבא המצרי במאבקו נגד חמושי דאעש בסיני - מערכה שנמשכת קרוב לחמש שנים". עוד דווח בעיתון, כי התקיפות בוצעו לעיתים בתדירות של יותר מפעם בשבוע, וכאמור - זכו לאישורו של א-סיסי, שהתקשה להתמודד מול התעצמותו של ארגון הטרור הקיצוני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר