ביקשה להרחיק את הילד 64 ק״מ מהאב כדי לגור ליד הוריה – ונדחתה

אם לבן 11 הגישה תביעה נגד אביו בה ביקשה לעבור עמו למושב המרוחק משמעותית ממקום מגוריהם הנוכחי, הסמוך לבית האב. בית המשפט התרשם שהמהלך אינו לטובת הקטין (משפט)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

השופטת שלי אייזנברג דחתה לאחרונה בקשה של אם לעבור עם בנה לגור במושב בו גרים הוריה ומשפחתה המורחבת. היא קבעה שהמעבר, הכרוך בנסיעה של שעתיים לכל כיוון, יפגע בקשר המשמעותי בין הקטין לבין אביו.

בני הזוג נישאו ב-2004 ושלוש שנים לאחר מכן נולד בנם. ב-2013 הם התגרשו ונקבע כי הקטין יישאר במשמורת האם ולאב ייקבעו זמני שהות פעמיים בשבוע ובכל סוף שבוע שני.

עד לאחרונה גרו בני הזוג בשכנות אך ב-2017 ביקשה האם מבית המשפט לאפשר לה לעבור עם הקטין ממקום מגוריה הנוכחי בצפון הארץ למושב המרוחק 64 ק״מ משם, בו גרים הוריה. לטענתה, במושב היא תזכה לתמיכת בני משפחתה וגם הקטין יוכל ליהנות מהקשר עמם.

האם ציינה כי היא מסכימה לשאת במימון מוניות ספיישל לקטין לצורך זמני השהות עם האב, אף שמדובר ב-250 שקל לכל כיוון, וכי הוריה יסייעו לה בכך. עוד לדבריה, היא עדיין לא מצאה עבודה באזור המושב אך יש שתי אפשרויות על הפרק.

האם ציינה כי הקשר בינה לבין הקטין עמוק וקרוב יותר בהשוואה לקשר שלו עם אביו. עם זאת לדבריה, היא מכירה בחשיבות הקשר בין בנה לאביו ועודדה אותו מאז ומתמיד. היא ציינה עוד שהמלצת תסקיר העובדת הסוציאלית שהוגשה בתיק הייתה לאשר את המעבר. בנוסף כתבה האם שהיא מרגישה מאוימת על ידי האב שלדבריה אינו יציב נפשית ובעבר קילל אותה ואיים עליה בנוכחות הילד.

האב התנגד לבקשה. הוא הדגיש כי הצדדים גרים בסמיכות גיאוגרפית במשך שנים, כשהקטין רשאי לבקר אותו בכל עת שהא רוצה. הוא ציין שהקרבה הגיאוגרפית מאפשרת לו להיות שותף באירועים שונים בחייו של בנו וכי הוא נוהג להסיע אותו לבית הספר.

האב הוסיף כי השינוי שמבקשת האם יטלטל את חייו של הקטין ויעמיד בסכנה את הקשר המשמעותי ביניהם. עוד ציין האב כי האם מסוכסכת עם בני משפחתה ולא ברור על איזה סביבה תומכת היא מדברת.

יכול לפגוש אותם בחגים

״לא שוכנעתי כי יש בשינוי המצב הקיים, ובהעדפת זכותה של האם להעתקת מקום מגוריה והתקרבות גיאוגרפית לבני משפחתה, כדי לחזק את טובת הקטין״, כתבהסגנית נשיא בית המשפט למשפחה בחיפה, השופטת שלי אייזנברג.

היא כתבה כי לקטין קשר חם, חזק ואוהב עם שני הוריו והאם אינה מייחסת מספיק מקום וחשיבות למקומו של האב בחיי הקטין.

זאת ועוד, אין לאם הצעת עבודה קונקרטית, אפשרות ללימודים או שינוי מקצועי וקידום באזור אליו היא מבקשת לעבור. כמו כן, שני הוריה עובדים במשרה מלאה ולא נוהגים כך שטענתה כי יסייעו לה בגידול הילד לא ברורה. השופטת הדגישה כי לנוכח גילו של הילד לא ברור מדוע דווקא כעת חשה האם שהיא זקוקה לתמיכת בני המשפחה בגידולו, שעה שהוא נמצא בראשית גיל ההתבגרות והופך לעצמאי.

השופטת סיכמה כי חיוני יותר לקטין להתגורר בקרבת שני הוריו מאשר בקרבה לבני משפחתה של האם, אותם הוא יכול לפגוש בחגים, בסופי שבוע ובחופשות.

בנסיבות אלה דחתה השופטת את תביעת האם ואסרה עליה להעתיק את מקום מגורי הקטין.

לא ניתן צו להוצאות.

  • ב״כ האב: עו״ד דניאלה יובנוביץ-טויטו
  • ב״כ האם: עו״ד נעם אפשטיין

הכותבת עו"ד גלינה דוסקליוק עוסק/ת ב- דיני משפחה

** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר