טענות חמורות

בסמינר 'פרי חכמה' בטוחים: עיריית ירושלים מתנכלת אלינו

הגב' בוגץ', שהקימה את 'פרי חכמה' - תיכון בית יעקב לאומנויות, נתקלת באטימות של העירייה כאשר בנות המוסד נדחקות לתוך מבנה צפוף בשל אינטרסים, לטענתה (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
רחוב קורדובירו בגבעת שאול (צילום: גוגל מפות)

גורמים בעיריית ירושלים מתנכלים לסמינר חרדי ייחודי בעיר, ואינם מספקים לתלמידות מבנה ברמה סבירה, בשל אינטרסים שונים, כך עולה מסיפור כואב שהגיע למערכת 'כיכר השבת'.

"לפני 4 שנים אמא שלי חיפשה תיכון לאחותי, מושתלת כליה פעמיים, מתקשה בלימודים, אבל טובה באמנות", מספרת בתה של הגב' יהודית בוגץ', מנהלת הסמינר. "היא החליטה, בתור מחנכת ויועצת 30 שנה, לפתוח סמינר לבת שלה.

"הסמינר הינו סמינר ייחודי מאד - הראשון מסוגו בציבור החרדי. הוא נקרא 'פרי חכמה - תיכון בית יעקב לאמנויות'. הסמינר ייחודי בכך שהוא פונה לתלמידות מתקשות לימודית, אבל מבחינה שכלית והתנהגותית הן רגילות לגמרי
ומבחינה אמנותית הן מוכשרות במיוחד.

"בסמינר לומדים מקצועות קודש בצורה חווייתית מאד, ומקצועות חול גם בצורה שמותאמת לבנות, אבל הדגש בלימודים ניתן על מקצועות אומנות שונים, על מנת לבנות לתלמידות את הביטחון העצמי, וגם לבנות להן עתיד".

על פי בתה של הגב' בוגץ', אמה פתחה את הסמינר עם שליחות ומטרה, על מנת להתמסר לבנות, ולתת להן את כל מה שחסר להן. לדבריה, מדובר בבנות שבמשך 8 שנים סבלו בצורה בלתי ניתנת לתיאור, בבתי יעקב שרק מסתכלים על ציונים.

"היא משקיעה בבנות את כל כולה, הוציאה ומוציאה מכספה על מנת שיהיה לבנות טוב, על מנת לבנות להן חזרה את האמון בבני אדם וכמובן על מנת שתוכלנה להתחתן, להקים משפחה ולבנות עתיד".

לדבריה, "ההורים שלי הם אנשי חינוך, ולא אנשי פוליטיקה. הם פתחו עם שלוש בנות, וקיבלו עזרה מאת הגב' ציפורה הייזלר, שעזרה להם לקבל מקום ברחוב קורדובירו בגבעת שאול, שם שוכנים 3 מוסדות כבר, תחת הנהלתו הפיננסית של אחד בשם בצלאל יעקובזון".

משנה לשנה, הסמינר גדל; כיום הוא מונה 4 כיתות, כשבכל כיתה, כעשר בנות. "זו לא היתה כיתה, אלא בעצם ספריה של מוסדות אחרים", מספרת הבת, כשלדבריה הצפיפות במקום קשה ביותר. אין מקום ראוי לקיים בו לימודים: לפעמים לומדים בחצר ואף משחקים בחדר המדרגות.

בשלב מסוים החלו לשחרר תלמידות בכל יום מכיתה אחרת, על מנת לפתור את הצפיפות. הורי התלמידות איבדו סבלנות ופתחו בהשבתת המוסד.

לפי הנהלת 'פרי חכמה', "עצם המצב שאנו בבניין הזה, גורם מצוקה לכל שאר המוסדות שבבניין, אך הם (העירייה. א"ר) מעדיפים לשתוק. עם התייעצות עם כמה מבינים, הבנו שהמוסדות בבניין אינם מחזיקים את עצמם, כיוון שיש להם כיתות קטנות מאד, וכנראה ריווחי להם שאנו נשארים בבניין. על כן מטרפדים את העברתנו למבנה המתאים לגודל המוסד".

כפי שכתבה הגב' ציפורה הייזלר, מפקחת בבית יעקב בירושלים, לעירייה: "מתאים היה שהמועצה המקומית - עיריית ירושלים ומשרד החינוך,יבואו לקראתה ויסייעו לה בכל תחום שניתן. אולם לפלא: כיתות תיכון ממוקמות במקום לא מקום, בצפיפות נוראה ללא אפשרות להתפתח. הובטח בחגיגיות שבשנת תשע"ט הם עוברים למתחם "וינגרטן", ולא ברור מדוע עדיין לא בוצע".

מעריית ירושלים לא נמסרה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר