באימון ניווט

חייל צעק "אני מחליק" וטבע למוות בתוך הנחל הגועש

חייל צה"ל טבע הבוקר למוות במהלך אימון ניווט בגליל, בתוך מימי נחל חילזון. הצבא פתח בחקירת נסיבות המקרה הקשה ובינתיים נעצרו זמנית כל אימוני הניווט בצה"ל (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
החיפושים אחר החייל הבוקר (צילום: דוברות המשטרה)

דובר צה"ל מוסר כי לוחם צה"ל, רב-טוראי אביתר יוספי, לוחם בגדוד הסיור של חטיבת "הצנחנים", בן 20, מגבעת שמואל, נפל הבוקר (שני) במהלך אימון ניווט בצפון הארץ.

מדובר בצעיר שנסחף ונעלם הבוקר בנחל חילזון, סמוך לכרמיאל. כוחות משטרה גדולים הוזנקו למקום בסיוע מתנדבי יחידת חילוץ גליל כרמל של משטרת ישראל ומסוק מהמערך האווירי ערכו סריקות לאיתורו.

כעבור שעה קלה נמסר כי הצעיר אותר ומחולץ במצב אנוש, ומעדויות חבריו החיילים עולה כי רגע לפני הוא הספיק לצעוק להם "אני מחליק". מאוחר יותר כאמור נפטר החייל בבית החולים.

שאר החיילים ששהו במקום במסגרת הניווט חולצו במצב טוב.

מדוברות כיבוי והצלה צפון נמסר, כי "בשעה 05:57 מתקבל דיווח במשל"ט צפון על צעיר שנעדר ונסחף במים בנחל חילזון, למקום יוצאים שישה צוותי כיבוי הכוללים את יחידת היל"מ ( חילוצים מיוחדים) של תחנת גליל מרכזי הצוותים מבצעים סריקות.

חפ"ק מחוזי נפתח במקום האירוע וארבעה צוותי יל"מ נוספו לחיפושים. כוחות צבא ומשטרה ויחידות החילוץ גם נמצאים במקום האירוע, בדקות אלו מסוק מיחידת 669 נמצא בחבירה ליחידת היל"מ בניסיון לאתר את הצעיר הנעדר".

בעקבות האירוע, הורה מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק, על עצירת כלל הניווטים בצה״ל.

המשטרה הצבאית החלה בחקירת האירוע. מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, הורה על הקמת צוות מומחים בראשות מפקד חטיבת "עציוני", אלוף-משנה אורן שמחה, לבדיקת נסיבות האירוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר