במכתב נוקב

ח"כ יוגב פרש מהמרוץ לראשות הבית היהודי

במכתב אותו שלח לחברי הבית היהודי מפזר חבר הכנסת מוטי יוגב האשמות על ניסיונות השתלטות על המפלגה כשהוא מוחה על השליטה שנותרה לבנט עדיין בבית היהודי (פוליטי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

חבר הכנסת מטעם הבית היהודי, מוטי יוגב הודיע על פרישתו מהמרוץ לראשות המפלגה במכתב לפעילי הבית היהודי כשהוא שולח האשמות לכל עבר.

"חברי וחברותי לבית היהודי, שלום וה' עמכם! הציונות הדתית בשעת חירום אמיתית, ראשי מפלגת הבית היהודי נטשו והותירו ואקום חוקתי וכלכלי. יש מי שניצלו את המצב והשתלטו על המפלגה באופן לא דמוקרטי, בלא שיתוף עם חברי
הכנסת המכהנים. בלא שקיפות מי הם המתפקדים ופרטי חברי המרכז, מהו המאזן הכספי האמיתי של המפלגה, בטענה שאנו בחובות המחייבים לוותר על יכולת ההשפעה של המתפקדים ששילמו משך שנים למפלגה, לממש את זכותם לבחור בפריימריז", כתב יוגב.

"הליכים אלו יש בהם פגיעה באמון הבוחרים, הם יכולים אולי להבטיח את מועמדותו של מועמד כלשהו, אך בוודאות יפגעו באמון הבוחרים. עשרות אלפי מתפקדים ומאות חברי מרכז שילמו כסף, בכדי להשפיע על בחירת יו"ר המפלגה ונבחריה ובעצם רימו אותם. זו גנבת דעת של הציבור", תוקף יוגב בחריפות.

הוא מוסיף ותוקף את השליטה של בנט במפלגה גם לאחר עזיבתו אותה, "היעלה על הדעת שהמנגנון שכביכול קיבל את כוחו מ"צוואה" של ראש המפלגה שפרש, ימשיך לשלוט על המפלגה, שכוחה בא לה מציבור ציוני דתי רחב, בלא תהליכים דמוקרטיים?! מה שקורה כרגע מסכן את עתיד הבית הפוליטי של הציונות הדתית".

יוגב תקף את הרעיון לרשימה שתבחר באמצעות וועדה מסדרת וכתב, "אני קורא לחברים ולחברות בציונות הדתית ובבית היהודי, אל תתנו ידיכם לוועדה מסדרת שתחליט עבורכם על יושב ראש המפלגה או מי מנבחריה. נקיים פריימריז פתוחים שינוהלו ברחבי הארץ, בהם ייבחרו יו"ר המפלגה ונבחריה. כך נשיג מחדש אמון ציבורי רחב ומגוון, נביא לנבחרת טובה ומגוונת, שתביא את התוצאה הטובה ביותר, בבחירות הכלליות הבאות עלינו לטובה".

"זה הזמן להציל את הבית היהודי. זו לא העת לעסוק בשאיפות פוליטיות אישיות, אלא בבניית בסיס רחב, איתן ודמוקרטי שיזכה מחדש באמון הציבור. לכן בעת הזו, אני מסיר את מועמדותי האישית לתפקיד יושב ראש הבית היהודי. רק בדרך של שיתוף הציבור ושקיפות, נזכה בעזרת ה' להשיב אמון ולבנות מחדש בית יהודי גדול ורחב. מפלגה שנבחריה הם שליחים המחויבים לציבור הציוני-דתי ולכלל ישראל, שותפים בכנסת ישראל ובממשלת ישראל, בהנהגת העם ומדינת ישראל", חתם יוגב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר